شاخص‌های کاغذ در اروپا – ۲۱ دسامبر ۲۰۲۱

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۷/دی/۱۴۰۰

داده های AF&PA نشان داد که عرضه و تقاضا کاغذ مکانیکی ایالات متحده در ماه نوامبر در مقایسه با سال گذشته در مورد کاغذ پوشش داده شده منفی و در مورد کاغذ بدون پوشش مثبت بوده است.

محموله های کاغذ مکانیکی پوشش داده شده ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل در ماه و ۲۰ درصد از اول سال  تا به امروز کاهش یافته است.
در بخش کاغذ مکانیکی بدون پوشش، عرضه ۴۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل در نوامبر افزایش یافت، اما در مجموع ۹ درصد کاهش داشته است .  خرید کاغذهای مکانیکی پوشش داده شده در ایالات متحده در نوامبر ۱۷ درصد و نسبت به سال قبل ۱۵ درصد کاهش یافته است.
همین داده ها در مورد کاغذ بدون پوشش، رشد ۲۱ درصدی را برای ماه و افزایش ۶ درصدی را به طور تجمعی نشان می دهد.
درعوض در اروپا، داده‌های Euro- Graph برای ژانویه تا سپتامبر،افزایش سال به سال را در تک رقمی پایین برای محموله‌های کاغذ مکانیکی پوشش‌دار و بدون پوشش نشان می‌دهد.
در مورد قیمت کاغذ LWC، این قیمت ها در اروپا در طول نیمه دوم سال جاری در حال افزایش بوده است و هفته گذشته چندین گزارش از افزایش قیمت ها را به همراه داشت که برخی از آنها بسیار زیاد بود.
یورو در برابر ارزهای غیر اروپایی (میانگین هفتگی  ) ۰.۱ درصد تضعیف شد و تأثیر کمی صعودی به همراه داشت.  شاخص PIX LWC با ۲۲.۵۰ یورو یا ۳.۳۸ درصد افزایش یافت و به ۶۸۷.۷۹ یورو در تن رسید.
کاغذ گلاسه– بر اساس گزارش AF&PA، خرید کاغذ LWC  در ایالات متحده در ماه نوامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش یافت.
با این حال، این تنها رقمی بود که نسبت به سال گذشته رشد نشان می داد.  خریدهای انباشته نسبت به سال قبل ۱۰ درصد کاهش یافته است،
در حالی که عرضه ۳ درصد در ماه و ۱۳ درصد از سال تا به امروز کاهش یافته است.
هفته گذشته RR Donnelley & Sons (RRD) پس از دریافت موافقت متفق القول از هیئت مدیره خود، یک قرارداد ادغام قطعی با Chatham Asset Management امضا کرد که طبق آن، شرکت های وابسته به Chatham چاپگر را با قیمت ۱۰.۸۵ دلار به ازای هر سهم خریداری می کنند.
RRD همچنین گفت که قرارداد ادغام اعلام شده قبلی خود را با شرکت های وابسته به هلدینگ اطلس که پیشنهاد پرداخت ۱۰.۳۵ دلار به ازای هر سهم را ارائه کرده بود، فسخ کرده است.
انتظار می‌رود که این معامله در نیمه اول مشروط به تایید رگولاتوری و سهامداران سال آینده بسته شود، در اروپا، قیمت ها پس از افزایش شدید ماه قبل از آن، در چند هفته گذشته تا حدودی تثبیت شده اند.  گزارش های هفته گذشته ترکیبی از قیمت های بالاتر، پایین تر و پایدار را به همراه داشت.
یورو تأثیر کمی داشت، که در برابر ارزهای غیراتحادیه اروپایی (میانگین هفتگی) ۰.۱ درصد تضعیف شد.  شاخص PIX Coated woodfree با ۱.۰۲ یورو یا ۰.۱۳ درصد افزایش یافت و به ۷۶۴.۸۰ یورو در تن رسید.

کاغذ تحریر– بر اساس داده های AF&PA، محموله های کاغذ تحریر در ایالات متحده در نوامبر ۴ درصد سال به سال افزایش یافت، اما در مقایسه با ژانویه تا نوامبر سال گذشته ۱ درصد کاهش یافت.
آمار خرید کاغذ تحریر بدون روکش در هر دو دسته مثبت بود، با این حال، ۹ درصد برای ماه و ۲ درصد از سال تا به امروز افزایش یافته است.
وضعیت بازار کاغذهای تحریر آمریکای شمالی سخت تر می‌شود زیرا Resolute Forest Products به‌طور نامحدود BHKP و عملیات کاغذ بدون چوب بدون پوشش را در کارخانه Calhoun خود در تنسی طی دو ماه متوقف می‌کند.
 این شرکت گفت که با وجود شرایط قوی بازار برای هر دو گرید، کارخانه همچنان با ضررهای مالی دست و پنجه نرم می کند.  ظرفیت UWF کارخانه حدود ۱۴۹۰۰۰ PM است.
در اروپا، قیمت کاغذ کپی در ماه گذشته به شدت در حال افزایش بوده است و گزارش‌های قیمت هفته گذشته شامل افزایش‌های زیادی بود که تعدادی از آنها کاملاً قابل توجه بودند.  یورو در مجموع یک فشار صعودی جزئی ایجاد کرد، زیرا در برابر ارزهای غیر اروپایی (میانگین هفتگی) ۰.۱ درصد تضعیف شد.  این بار، شاخص کاغذ کپی PIX A4 B حتی ۲۶.۰۰ یورو یا ۲.۷۹ درصد افزایش یافت و به ۹۵۶.۶۵ یورو در تن رسید.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط