کاغذ به اندازه نیاز بازار وارد شده است

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۲۷/فروردین/۱۴۰۳

رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا با اشاره به وضعیت کنونی واردات کاغذ، گفت: اکنون مشکل خاصی در تامین کاغذ نیست، در این حوزه امیدواریم بانک مرکزی برای تخصیص ارز مورد نیاز تجار حمایت‌های لازم را انجام دهد.

حسن میرباقری با اشاره به برخی اظهارنظرها درباره کمبود کاغذ در کشور، عنوان کرد: طی ماه‌های اخیر وزارت صمت، حمایت‌های لازم را برای معرفی تجار به بانک مرکزی انجام داده است، در این میان اگر بانک مرکزی برای تخصیص ارز، حمایت‌های لازم را انجام دهد، مشکلی در تامین کاغذ نیست.

وی با بیان اینکه عده‌ای با شایعه‌پراکنی در تلاشند بازار را ملتهب کنند، افزود: شایعه‌ای منتشر شده که وزارت صمت می‌خواهد ارز مقوای FBB (ایندربرد) که مورد نیاز کارخانه‌های دارویی و غذایی است را قطع کند؛ همین مسئله بازار را ملتهب کرد.

میرباقری با تاکید بر اینکه عده‌ای می‌خواهند بازار کاغذ را به‌اصطلاح بهم بریزند، ادامه داد: مسئله اینجا است که در حوزه تامین کاغذ بخش‌های مختلف، در صورت تامین ارز از سوی بانک مشکلی نیست و کاغذ و مقوای شرکت‌های دارویی و مواد غذایی با همکاری انجمن و وزارت صمت به موقع تامین خواهد شد، در این زمینه افزایش سهمیه واردکنندگان نیز می‌تواند به آرامش بازار کمک کند.

رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا با بیان اینکه تا الان هم اگرچه تاخیر در تخصیص ارز بوده، اما ارز مورد نیاز تامین شده است، گفت: کاغذ چاپ و تحریر نیز تاکنون به میزان لازم برای نیاز داخلی تامین شده است، امید داریم که دولت، همکاری لازم را در این زمینه انجام دهد و با بخشنامه خلق‌الساعه بازار باثبات را بی‌ثبات نکند.

منبع

نظرات

پست های مرتبط