کشف ۳۱۷ متر مکعب چوب قاچاق در قزوین

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۲۱/شهریور/۱۴۰۲

قزوین

قزوین – ایرنا – فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین از کشف ۳۱۷ متر مکعب چوب قاچاق از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان خبر داد.

سرهنگ “کیومرث سلیمانی” روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان این مطلب افزود: این میزان چوب قاچاق به دنبال توقیف ۳۸ فقره خودروی قاچاق حمل چوب کشف و ضبط شده است.

وی اضافه کرد: توقیف خودروهای حامل چوب قاچاق عمدتا از محل بریدن درختان و یا حمل آن از استان دیگر به این استان رصد و شناسایی می‌شوند که با اقدامات به موقع نیروهای یگان حفاظت متخلفان بازداشت و به مراجع قانونی معرفی می شوند.

سلیمانی تصریح کرد: از آنجایی که فقدان مجوز حمل چوب تخلف محسوب می شود و بار کشف شده نیز “غیرمجاز” تلقی می‌شود،‌ بنابراین از رانندگان حمل چوب در استان قزوین می خواهیم که در رابطه با دریافت مجوز اهتمام ویژه تری لحاظ کنند.

این مسوول با بیان اینکه چوب‌های قاچاق کشف شده در مرکز پرورش نهال اداره کل منابع طبیعی جمع آوری می شود، اظهار کرد: این چوب‌ها تا زمان صدور رای از سوی دستگاه قضایی مبنی بر استفاده مجدد، تحت الحفظ باقی خواهد ماند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین خاطرنشان کرد: قاچاق چوب براساس قانون حفاظت از بهره برداری جنگل ها و مراتع جرم محسوب شده و با متهمان در این حوزه به طور جدی برخورد می شود.

سلیمانی یادآور شد: شهروندان می توانند در راستای همکاری برای مقابله با قاچاق چوب در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک موضوع را به سامانه ۱۵۰۴ یا ۱۳۹ گزارش دهند.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط