افزایش قیمت در بازار کاغذ جدی نیست/کمبود کالا نداریم

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۲۳/اسفند/۱۴۰۲

رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا افزایش قیمت کاغذ و مقوا در بازار را چندان جدی نمی‌داند و می‌گوید: بازار کاغذ هم‌چنان باثبات است.

طی روزهای اخیر بازار کاغذ و مقوای تهران شاهد افزایش چند ده هزار تومانی قیمت‌ها در روزهای پایانی سال بوده است،‌ بر این اساس هر بند کاغذ چاپ و تحریر از بندی یک میلیون و ۲۰۰ به بندی یک میلیون و ۲۷۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است،‌ هم‌چنین مقوای پشت طوسی و کاغذ گلاسه نیز با افزایش قیمت نسبی روبرو بوده است.

برخی از کارشناسان بازار کاغذ‌، این افزایش قیمت را ناشی از سودجویی بیشتر فروشندگان و واردکنندگان دانسته‌اند،‌ چرا که نه عرضه و تقاضا تغییری کرده و نه قیمت جهانی کاغذ افزایش داشته است.

البته حمید نیکدل رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا این گفته را تایید نمی‌کند،‌ وی افزایش قیمت‌ها را ناچیز دانسته و می‌گوید:‌ قیمت‌ها در حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان افزایش داشته و همچنان بازار کاغذ و مقوا بازار باثباتی است.

وی ادامه می‌دهد: با وجود اینکه ما انتخابات را پشت سر گذاشتیم و بازار شب عید تقویم و سررسید،‌ که موجب افزایش تقاضا در بازار می‌شود،‌ قیمت‌ها افزایش چندانی نداشته است.

نیکدل به مقایسه قیمت‌های سال گذشته و سال جاری پرداخته و ادامه می‌دهد‌: اسفند ماه سال گذشته کاغذ تحریر بندی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود،‌ اسفند جاری یک میلیون و ۳۰۰. ثبات بازار موجب شده تا قیمت‌ها افزایش غیرمنطقی نداشته باشند.

وی از توازن بین عرضه و تقاضا خبر داد و گفت: کالا به وفور در بازار وجود دارد و کمبودی در حوزه کاغذ و مقوا نداریم.

منبع

نظرات

پست های مرتبط