ایجاد ساختار جدید در ستاد تنظیم بازار/چرا ستاد‌ از وزارت صمت جدا شد‌

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۵/دی/۱۴۰۰

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مسائل تنظیم بازار مربوط به دو وزارتخانه جهاد و صمت است بنابراین از آنجا که نمی‌توان دو ستاد تنظیم بازار داشت، اکنون ستاد تنظیم بازار هر هفته در دولت و به ریاست مقام فرابخشی برگزار می‌شود.

سید مهدی نیازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس و در پاسخ به این سوال که ستاد تنظیم بازار اکنون زیر نظر چه وزارتخانه‌ای اداره می‌شود؟ اظهار داشت: قانوع انتزاع تمام موضوعات مرتبط با بحث تنظیم بازار و مسائل کالاهای اساسی حوزه کشاورزی را به وزارت جهاد کشاورزی منتقل کرد بنابراین تمام فرآیند تنظیم بازار مرتبط با این کالاها در وزارت جهاد کشاورزی تصمیم‌گیری می‌شود.
معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تنظیم بازار شامل دو بخش محصولات کشاورزی و کالاهای صنعتی – معدنی می‌شود، بیان داشت: از آنجا که نمی‌توان دو ستاد تنظیم بازار داشت بنابراین الان ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل می‌شود و دبیری این ستاد نیز به عهده وزیر صنعت، معدن و تجارت است.
وی اضافه کرد: موضوعات مرتبط با دو وزارتخانه کاملا تفکیک شده و در ستاد تنظیم بازار مطرح می‌شود، تا دستگاه‌ها به‌طور مشخص بدانند که چه کاری می‌توانند انجام دهند.
وی افزود: موضوعات مرتبط با کالاهای اساسی طبق قانون انتزاع در وزارت جهاد کشاورزی مطرح و موضوعات مرتبط به کالاهای صنعتی مانند کاغذ و لاستیک در وزارت صمت مطرح می‌شود بنابراین جلسات ستاد تنظیم بازار به ریاست یک مقام فرابخشی یعنی معاون اول رئیس جمهور هر هفته تشکیل می‌شود و مسائل مرتبط با تنظیم بازار  دو وزارتخانه جهاد و صمت در آنجا مطرح و تصمیم‌گیری می‌شود‌.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط