۶ هزار میلیارد تومان، گردش مالی صنعت کتاب در کشور است

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۲۲/آذر/۱۴۰۰

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: گردش مالی در صنعت کتاب و نشر کشور با ۶ هزار میلیارد تومان، نشانگر بزرگی و گستردگی این حوزه است.

به گزارش ایرنا، علی رمضانی، عصر شنبه در نشست مشترک با فعالان صنعت کتاب و نشر استان اصفهان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: این رقم نشان می‌دهد که با صنعتی کلان و با عظمت روبه‌رو هستیم و باید نگاه جامع به آن داشته باشیم.
وی با اشاره به اهمیت ترویج کتابخوانی اظهار داشت: فرهنگسازی در این عرصه به توسعه بازار آن کمک می‌کند و در پی آن ناشر، کتابفروش و تمام ارکان این صنعت نیز از عواید آن بهره‌مند می‌شوند.
مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با بیان اینکه سالانه بالغ بر یکصد هزار عنوان کتاب در کشور منتشر می‌شود، تصریح کرد: با این حال، تجدید چاپ کتاب آمار پایینی را بخود اختصاص می دهد که در مقایسه با تعداد کتاب‌های منتشر شده، آمار آن بسیار کم است.
رمضانی اضافه کرد: مسوولان کشور باید بیش از قبل به معرفی کتاب و ترویج کتابخوانی بپردازند تا به این وسیله شاهد روی آوری شهروندان به کتاب و مطالعه باشیم.
وی با تاکید بر توسعه مُتوازن صنعت نشر و کتاب در کشور افزود: این امر به توافق خودِ فعالان عرصه کتاب از جمله صنف، اتحادیه، کتابفروشی‌ها و ناشران نیاز دارد.
 مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با تاکید بر لزوم همکاری بیشتر تمام دستگاه‌های اجرایی برای رونق کتابخوانی و توسعه این صنعت اظهار داشت: برای مثال شهرداری اصفهان می تواند برای تبلیغ هرچه بیشتر نمایشگاه کتاب و رونق آن تلاش کند.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان  نیز در این جلسه گفت: نخستین نمایشگاه مجازی کتاب استان امروز افتتاح شد و تا ۲۶ آذر سال جاری در وب‌سایت خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی www.ketab.ir ادامه خواهد داشت.
حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی اظهار داشت: این نمایشگاه با داشتن بالغ بر ۱۰۳ هزار عنوان کتاب، فرصتی مناسبی را برای تهیه کتاب و مطالعه فراهم کرده است.
به گزارش ایرنا، نشست مشترک فعالان صنعت کتاب و نشر استان  با مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، عصر امروز در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان برگزار شد.
در این نشست مباحثی از جمله تامین کاغذ، چگونگی برپایی نمایشگاه‌ها، قیمت‌گذاری و تخفیف‌ها بعنوان مسائل چالشی این عرصه از سوی نفرات حاضر در جلسه مطرح شد.
هم اینک ۴۷۲ باب چاپخانه در همه رسته‌ها، ۳۵۷ ناشر کتاب و بیش از ۳۱۰ کتابفروشی در استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط