۲۲۰ میلیارد تومان به کارخانه تولید کاغذ الیگودرز اختصاص یافت

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۴/اسفند/۱۴۰۰

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۲۰ میلیارد تومان برای کارخانه تولید کاغذ از سنگ در این شهرستان اختصاص یافته و ماشین آلات مورد نیاز طرح درخواست شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا محمد خدابخشی در وبینار پیگیری مصوبات سفر رییس جمهوری به لرستان در خصوص الیگودرز افزود: در حال حاضر سوله‌های مورد نیاز برای این کارخانه ساخته شده، کار عمرانی آن انجام شده و درخواست ماشین‌آلات صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: پیش بینی می شود در صورت تامین اعتبار، این کارخانه تا یکسال آینده وارد مدار تولید شود.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی همچنین اضافه کرد: مصوبات سفر رییس جمهور حق و حقوقی برای مردم است که باید در بالاترین سطح پیگیری و اجرا شود بنابراین تلاش مضاعفی برای عملیاتی شدن این مصوبات نیاز است.
خدابخشی با اشاره به پروژه لاستیک بارز لرستان ادامه داد: این پروژه در اولویت دولت کنونی و جزو مصوبات دولت قبل هم بوده است و در هیچ سطحی با آن مخالفت نمی‌شود بنابراین باید هرچه سریعتر وارد فاز اجرایی شود تا نرخ بیکاری شهرستان الیگودرز را کاهش دهد.
وی همچنین با اشاره به طرح تولید پروفیل آلومینیوم در الیگودرز اشاره و بیان کرد: مشاور طرح این کارخانه مشخص شده و طراحی و انتخاب نوع محصول تولیدی در حال انجام است که بعد از تکمیل فرایند، انتخاب پیمانکار صورت خواهد گرفت.
وی در خصوص پروژه مجتمع گردشگری سد رودبار لرستان نیز افزود: تسریع در بررسی ماده ۲۳ این مجتمع گردشگری، باید در دستور کار قرار بگیرد که مطالعه فنی آن انجام شده و نیازمند صدور مجوز است.
کار ساخت کارخانه تولید کاغذ از سنگ الیگودرز با ظرفیت ۱۰ هزار تن و اشتغالزایی ۶۵نفر سال ۹۷ آغاز شد و به گفته مسوولان بیش از سه هزار متر مربع سوله کارخانه نصب شده است.
گفتنی است فرهاد زیویار استاندار لرستان، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، عرفان خسرویان سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، ابراهیم تقی زاده سرپرست دانشگاه پیام نور کشور، برخی مسوولان کشوری و مدیران استانی نیز در این وبینار حضور داشتند.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط