کاغذ ایرانی جایگزین کاغذ خارجی می‌شود

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۲/اسفند/۱۴۰۱

کاغذ ایرانی

کاغذ ایرانیمدیرکل توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تولید کاغذ ایرانی با دستور رئیس جمهور و اهتمام وزارت ارشاد رونق گرفته و بیش از پیش شاهد استفاده از کاغذ داخلی و رفع نیاز ما به کاغذ خارجی و در نهایت کاهش هزینه‌های چاپ کتاب خواهیم بود

محمدحسین ظریفیان امروز ۳۰ بهمن‌ماه در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب دین در گفت‌وگو با ایسنا، از جامعه ناشران قم و دیگر ناشران حوزه دین که استقبال مطلوبی از نمایشگاه کتاب دین داشته‌اند تقدیر کرد.
وی اضافه کرد: بخش قابل توجهی از کتاب های ایران به ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با اهتمام حاکمیت به ترویج آموزه‌های دینی و اقبال مردم نسبت به معارف دینی، به حوزه دین اختصاص یافته است و در این زمینه نیز دستگاه‌های متولی حمایت‌های فراوانی داشته‌اند و تلاش‌های مختلفی انجام شده است تا انتشار کتاب های دینی تسهیل شود.
مدیرکل توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ناشران دینی چه مجموعه‌های دولتی و چه مجموعه‌های غیردولتی با تلاش خود و حمایت وزارت ارشاد رشد قابل توجهی داشته‌اند، عنوان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به کتاب های حوزه دین خود را مکلف به حمایت می‌داند.
وی ادامه داد: این وزارتخانه اهتمام ویژه‌ای به نشر معارف دینی در حوزه‌های مختلف و به زبان‌های مختلف دارد و نشر اخلاق حسنه و فضیلت‌های اخلاقی از مأموریت‌های اساسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی بیان کرد: در شرایط فعلی در دولت مردمی انقلابی اهتمام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویژه معاونت فرهنگی این وزارتخانه نسبت به این مساله به خوبی مشهود است.
ظریفیان گفت: با وجود مشکلات همه تلاش‌ها به این سمت رفته است که در حوزه‌های زیرساخت، صدور مجوز و تامین ظرفیت‌های فروش کتاب و کاغذ حمایت‌ها استمرار و توسعه داشته باشد.
وی تصریح کرد: انتظاری که از ناشران می‌رود این است که بتوانند توجهی ویژه به کیفیت و جنبه‌های ظاهری داشته باشند و در این زمینه به دنبال خلاقیت و استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های هنری باشند تا کار به صورت ویژه‌تر مورد استقبال افراد مختلف به ویژه جوانان قرار گیرد.
مدیرکل توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توجه به نیازمندی‌ها و مطالبات نسل جوان و شناسایی مسائل روز از جمله موضوع‌های مهم است که از ناشران انتظار می‌رود آن‌ها را پیگیری کنند و ناشران باید ورود جدی به رفع نیازهای جامعه به ویژه جوانان داشته باشند.
وی ادامه داد: اولویت‌های مورد نیاز حوزه نشر دینی از جمله سبک زندگی، ترویج اخلاق فاضل، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شخصیت‌های اثرگذار دینی و انقلابی و استفاده از ظرفیت‌های هنری به ویژه در قالب‌های هنری و داستان برای ترویج معارف اسلامی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تأکید قرار گرفته است.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط