آغاز عملیات اجرایی ساخت نخستین کارخانه تولید کاغذ چاپ و تحریر در بندرعباس

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۲۵/اردیبهشت/۱۴۰۲

عملیات اجرایی ساخت نخستین کارخانه تولید کاغذ چاپ، تحریر و کپی در شهرک صنعتی گمبرون بندرعباس آغاز شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ظهر دیروز (۲۰ اردیبهشت ماه) در این مراسم، گفت: کلنگ ساخت نخستین کارخانه تولید کاغذ چاپ، تحریر و کپی امروز با حضور جمعی از مسئولان استانی در شهرک صنعتی گمبرون بندرعباس به زمین زده شد.

خلیل قاسمی بیان کرد: این کارخانه با ظرفیت تولید سالیانه ۱۵۰ هزار تن کاغد، در مدت ۲ سال ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی برای ساخت کارخانه تولید کاغذ ۳۹ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد کرد، تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم در این کارخانه مشغول به کار خواهند شد.
استاندار هرمزگان در ادامه گفت: این کارخانه ابتدا با مواد اولیه وارداتی کار خود را آغاز خواهد کرد، اما با کاشت درختان اکالیپتوس در سطح استان به تدریج مواد اولیه آن از داخل استان تامین خواهد شد.
دوستی بیان کرد: ویژگی منحصر به فرد تولید کاغذ در هرمزگان این است که مردم نیز می‌توانند در تولید آن ایفای نقش داشته باشند و از سود آن هم بهره‌مند شوند؛ به این صورت که نهال اکالیپتوس به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد و پس از ۳ سال با قیمتی مناسب از آن‌ها خریداری می‌شود.
وی بر تکمیل زنجیره چوب در استان تاکید کرد و گفت: تکمیل زنجیره چوب علاوه بر تامین نیاز استان و کشور می‌تواند ارز آوری مناسبی هم از طریق صادرات داشته باشد.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط