چرا کاغذ باطله به کتاب درسی تبدیل نمی‌شود؟

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۶/آبان/۱۴۰۰

رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوای تهران، گفت: چرا آموزش و پرورش برای تولید کتاب درسی از کاغذ باطله بجای کاغذ‌های وارداتی و یا تخریب درختان استفاده نمی‌کند؟

ه گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری صداوسیما به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف تهران، آقای احمد شریفان با اشاره به لزوم صیانت از طبیعت و درختان کشورمان و جلوگیری از خروج بیش از حد ارز از کشور برای واردات کاغذ افزود: به اندازه کافی و حتی بیشتر برای تولید کتاب‌های درسی کاغذ‌های باطله و چرک نویس تولیدی ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها و دیگر سازمان‌ها داریم، اما آموزش و پرورش برای تولید کتاب‌های درسی از این میزان اوراق باطله استفاده نمی‌کند در حالیکه می‌تواند تنها با مدیریتی ساده به جای از بین بردن طبیعت و خروج ارز آن را برای موارد بسیار ضروری‌تر استفاده کند.
وی از راه اندازی و تاسیس کارخانه تولید کاغذ در غرب کشور خبر داد و گفت: به حول و قوه الهی در حال حاضر هیچ مشکلی در رابطه با کاغذ نسبت به سال‌های قبل نداریم. همچنین کارخانه‌ای تازه تاسیس در غرب ایران راه اندازی شده که آخال مورد نیاز خود را از کشور‌های دیگر تامین و توان بالایی در تولید کاغذ داراست. این کارخانه نه تنها می‌تواند نیاز داخلی کشور را برطرف کند بلکه تولیداتش از لحاظ کمی و کیفی در خاورمیانه بی همتاست و توان تامین نیاز‌های کشور‌های همسایه را بخوبی دارد. این نوید که می‌توانیم به جای واردات، صادرات کاغذ داشته باشیم برایمان خرسندی و بالندگی را به ارمغان آورده است.
وی ادامه داد: البته مصرف کنندگان نباید تولید داخلی را با خارجی مقایسه کنند؛ چرا که تولیدکنندگان داخلی به دلیل هزینه‌های مواد اولیه و حمل و نقل و کارگر همیشه متحمل هزینه‌های زیاد می‌شوند در حالیکه در کشور‌های دیگر برخی مشکلات از سال‌ها پیش حل شده است.
شریفان تصریح کرد: باید برای ارتقای اقتصاد و خودکفایی به تولیدات داخلی اعتماد کرده و صبور باشیم. فاصله بین تولیدات داخلی با کالا‌های خارجی تنها با همراهی مصرف‎ کننده و تعهد تولیدکننده به تولید کالای با کیفیت تامین می‌شود. اگر تولیدکننده کالای خود را بهتر از نوع خارجی اش نسازد و گران‌تر بدهد قطعاً مصرف ‎ کننده رغبتی برای خرید نخواهد داشت و از آن سو اگر مصرف ‎کننده کالای با کیفیت ایرانی را نخرد و اعتماد نکند، تولیدکننده دلسرد خواهد شد. ما همه باید برای ایرانی قوی دست در دست هم دهیم.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط