چاپ تمامی کتاب‌های درسی سال آینده با کاغذ تولید داخل/ افزایش ۱۰درصدی تولید کاغذ بسته‌بندی

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۱۴/اسفند/۱۴۰۰

دبیر سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا گفت:‌ مقرر شد که آموزش و پرورش برای چاپ کتاب‌های درسی سال آینده کلاً از کاغذ تولید داخل استفاده کند.

مهشید پورداد، دبیر سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ با اشاره به وضعیت کاغذ و حمایت از تولید داخلی گفت: هفته گذشته، هشتم اسفندماه، جلسه‌ای در معاونت صنایع عمومی وزارت صمت برای بررسی موضوع تأمین کاغذ کتب درسی و نشریات و روزنامه با حضور نمایندگان معاونت فرهنگی و مطبوعاتی وزارت ارشاد و سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران و انجمن واردکنندگان و سازمان حمایت و جهادکشاورزی و… برگزار شد.
وی ادامه داد:‌ در این جلسه عنوان شد که آموزش و پرورش برای تأمین کتاب‌های درسی سال آینده به‌طور کامل از کاغذ داخلی استفاده می‌کند و قرارداد تولید آن نیز منعقد شده است، همچنین تسهیلات لازم برای تأمین چوب مورد نیاز کارخانجات داخلی و حمایت از واحدهای در حال تکمیل و راه‌اندازی نیز انجام خواهد شد تا به‌زودی وارد چرخه تولید کاغذ شوند.
پورداد گفت: در این جلسه همچنین مطرح شد که ارز مورد نیاز برای تأمین کاغذهای مورد نیاز نشریات و کتب تأمین شود تا کشور در سال آینده با کمبود مواجه نشود.
دبیر سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا وضعیت تولید کاغذ در کشور را مشابه سال‌های گذشته دانست و اضافه کرد:‌ امسال ما بیش از یک‌میلیون تُن تولید در حوزه کاغذ بسته‌بندی داشتیم. در حوزه کاغذ تحریر نیز اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است.
وی ادامه ‌داد:‌ از سوی دیگر آمار تولید کاغذ بسته‌بندی نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط