پلمب ۳ انبار احتکار کاغذ روزنامه

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۱۰/آذر/۱۴۰۰

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی از پلمب سه انبار احتکار کاغذ روزنامه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای ایمان شمسایی گفت: این سه انبار امروز توسط تعزیرات پلمب شد.
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی گفت: در شرایطی که مطبوعات روز‌های سختی را می‌گذرانند، این خبر شاید التیامی بر درد‌های اصحاب فرهنگ و رسانه باشد.
وی گفت: ضمن تشکر از سازمان تعزیرات حکومتی برای این اقدام سریع و به‌جا، امیدواریم هرچه زودتر این کاغذ‌ها با طی مراحل قانونی در اختیار مطبوعات قرار بگیرد.
توزیع کاغذهای احتکاری بین مطبوعات کشور
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اقدام سریع و بجای سازمان تعزیرات حکومتی در پلمب ۳ انبار احتکار کاغذ روزنامه تقدیر کرد و گفت: هرچه زودتر این کاغذها با طی مراحل قانونی در اختیار اهالی رسانه و مطبوعات قرار گیرد.
آقای ایمان شمسایی درباره وضعیت تخصیص کاغذ به رسانه ها و مطبوعات گفت: باید تا جای ممکن به تقویت کیفی و کمی تولید کاغذ در داخل کشور کمک شود اما همچنان نیاز است تا واردات کاغذ مورد نیاز مطبوعات با ارز نیمایی انجام شود.
سیاست دولت سیزدهم تأکید بر تقویت تولید داخلی کاغذ
آقای شمسایی همچنین به تقویت تولیدات داخلی کاغذ از سوی حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری و آقای محمد مخبر معاون اول ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود:برای جلوگیری از مسائل و مشکلات واردات کاغذ به ویژه معطل ماندن آن در گمرک نیاز است تا تولید داخلی این کالا را به حد مطلوب برسانیم.
این مقام مسؤول در معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با عنایت به توانمندی ها و ظرفیتی که در بیشتر زمینه ها دارد بدون تردید قادر خواهد بود که در زمینه تولید کاغذ هم فعالت تر بوده و تلاش مضاعف داشته باشد.
تأکید بر راه اندازی خطوط تولید کاغذ
وی گفت: هم اکنون خط تولید کارخانه های تولید کاغذ استانهای فارس، مازندران و خوزستان فعال است که باید خطوط تولید بیشتری در کنار خط های فعلی فعال شوند.
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود به نیاز چندهزار تنی کاغذ سالانه توسط مطبوعات و رسانه های کشور اشاره کرد و گفت: چنانچه تولید کاغذ در گذشته در کشور تقویت می شد امروز دیگر و منتظر واردات از خارج کشور نبوده و با نوسانات ارز دچار مشکل نمی‌شدیم.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط