ورود یورو به کانال ۳۱ هزارتومانی/ تداوم افت دلار

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۱۹/مهر/۱۴۰۰

امروز ۱۸ مهر ۱۴۰۰ عرضه یورو ۱۲۰ درصد رشد کرد و قیمت یورو آزاد را برای اولین بار از ۲۲ شهریور تا امروز وارد کانال ۳۱ هزار تومان کرد.

قیمت دلار آمریکا که عصر روز گذشته روی ۲۷ هزار و ۷۵۰ تومان قرار داشت، در شروع معاملات امروز مرز ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان را از دست داد و روی ۲۷ هزار و ۵۵۰ تومان قرار کرفت. دامنه نوسان قیمت دلار در طول معاملات امروز محدود بود و قیمت دلار تمایلی به بازگشتن به بالای مرز حساس از خود نشان نداد. امیدها به شروع زود هنگام دور جدید مذاکرات و آغاز به کار رئیس جدید بانک مرکزی قیمت دلار را کاهشی کرد و باید دید واکنش قیمت دلار احساسی بود یا اینکه قیمت دلار در این سطوح پایدار می‌ماند.

قیمت درهم امارات کاهش یافت

همراه با افت قیمت دلار قیمت درهم امارات نیز کاهش یافت و زیر مرز ۷ هزار و ۵۰۰ تومان قرار گرفت. قیمت درهم که عصر روز گذشته روی ۷ هزار و ۵۷۰ تومان قرار داشت در شروع معاملات امروز ۷ هزار و ۵۳۵ تومان بود. قیمت درهم در طول معاملات افت کرد و در نهایت روی ۷ هزار و ۴۸۰ تومان قرار گرفت. البته امروز قیمت‌های دقیقی از درهم بیرون نمی‌آمد و عمده نرخ‌ها مربوط به معاملات فردایی بودند، اما به نظر می‌رسید درهم امارت در طول معامات امروز در حوالی ۷ هزار و ۵۰۰ تومان معامله می‌شد

بی‌تفاوتی قیمت سکه به افت دلار

امروز بازار طلای جهانی تعطیل بود، قیمت دلار افت کرد، اما قیمت سکه واکنش جدی به افت قیمت دلار نشان نداد. قیمت سکه امامی عصر روز گذشته روی ۱۱ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان قرار داشت. سکه امامی در طول معاملات امروز در حوالی مرز ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می‌شد. قیمت سکه بالا یا پایین این مرز پایدار نبود و حول آن نوسان می‌کرد.

یورو سنا به کانال ۳۱ هزار تومان وارد شد

قیمت یورو بازار آزاد امروز با افت ۳۸۲ تومانی نسبت به عصر روز گذشته روی ۳۱ هزار و ۸۴۲ تومان قرار گرفت. قیمت یورو برای اولین بار از ۲۲ شهریور تا امروز به کانال ۳۱ هزار تومان وارد شد.

قیمت یورو متشکل و سنا نیز امروز تغییر کانال دادند و به کانال ۳۰ هزار تومان وارد شدند.

عرضه دلار کاهش یافت

قیمت دلار آزاد امروز در حالی کاهش یافت که تغییرات عرضه این ارز در بازار متشکل منفی بود. عرضه دلار با افت ۱۷ درصدی نسبت به روز گذشته روی ۶ میلیون و ۶۲۲ هزار قرار گرفت. عرضه یورو بر خلاف دلار افزایش شدیدی داشت، عرضه یورو با رشد ۱۱۷ درصدی نسبت به روز گذشته روی ۱ میلیون و ۹۳ هزار قرار گرفت. احتمالا عرضه بالای یورو در افت قیمت این ارز تاثیرگذار بود.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت، قیمت دلار امروز نیز مسیر کاهشی را پیمود. حجم عرضه دلار کاهش یافت. عرضه یورو دوبرابر شد. قیمت یورو آزاد به کانال ۳۱ هزار و یورو متشکل و سنا به کانال ۳۰ هزار وارد شدند. سکه امامی امروز حول ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می‌شد و نسبت به روز گذشته افت قیمت معناداری نداشت.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط