نتیجه حراج کاغذ بازیافت شده در ایتالیا حاکی از ادامه سطح بالای قیمت است

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۲۱/خرداد/۱۴۰۱

مصرف داخلی RCP به طور قابل توجهی به ۶ میلیون تن در سال ۲۰۲۱ افزایش می یابد

قیمت های بهبود یافته در ایتالیا اخیراً به سطوح بی سابقه ای رسیده است که در نتیجه آخرین حراج کاغذ بازیافت شده Comieco نیز منعکس شده است.
بازار در سال‌های گذشته از نظر ساختاری در حال تغییر بوده است، با ظرفیت‌های جدید برای کاغذهای بازیافتی که تقاضای داخلی را افزایش می‌دهد.
سال گذشته، به ویژه، شاهد تغییر آشکاری در تحویل بوده است، با افزایش مصرف کاغذ بازیافتی به ۶ میلیون تن و کاهش قابل توجه صادرات به آسیا.
آخرین حراج کاغذ بازیافتی که توسط کنسرسیوم ایتالیایی Comieco در ۳۰ می برگزار شد، بار دیگر با قیمت های بسیار بالا پایان یافت.
به طور خاص برای کاغذ مخلوط (۱.۰۲)، یک رکورد جدید به دست آمد. حجم‌های مجموعه‌های خانگی، که به گفته Comieco با این درجه مطابقت دارند، با قیمت‌هایی بین ۱۵۳.۲۰ یورو در تن تا ۲۱۴.۹۴ یورو در تن فروخته شدند.
میانگین قیمت حدود ۱۹۳ یورو در هر تن بود که تقریباً ۱۰ یورو بیشتر از آخرین حراج در اواخر مارس بود.
پیشنهادهای مشاهده شده برای حجم از مجموعه های تجاری، که مطابق با نمرات کاغذ  سوپرمارکت (۱.۰۴) یا کارتن های قدیمی (OCC؛ ۱.۰۵) است، نیز بسیار بالا بود.
برای تضمین این مواد، خریداران حراج مایل بودند بین ۱۸۰.۱۱ تا ۲۳۰.۹۹ یورو در هر تن هزینه کنند. میانگین قیمت در اینجا ۲۰۹ یورو در هر تن بود که فقط چند یورو بیشتر از حراج قبلی در ماه مارس است.
در بازار آزاد، قیمت کاغذ بازیافت شده (هنوز) به این اوج نرسیده است.
در ماه مه، خریداران بین ۱۹۵ تا ۲۱۰ یورو در تن برای کارتن های  قدیمی و تا ۱۸۵ یورو در تن برای کاغذ مخلوط پرداخت می کردند. با این حال، در پایان ماه مه، به نظر می‌رسید که اوج قیمت‌ها برای کاغذ مخلوط حتی بالاتر رفته است.
برندگان حراج کاغذ بازیابی شده را تا سپتامبر تضمین می کنند
حجم های حراج شده در این رویداد به صورت ماهانه برای سه ماه آینده – از جولای تا سپتامبر – به خریداران عرضه می شود.
حراج های Comieco یک راه محبوب برای کارخانه های کاغذ برای تضمین حجم تضمین شده برای ماه های آینده است.
این امر به ویژه در مورد کاغذ مخلوط که در بازار آزاد کمیاب است صادق است. به این ترتیب، خریداران گاهی آماده هستند تا مصالحه های مالی بزرگتری نسبت به مذاکرات با تامین کنندگان خود داشته باشند و بیشتر در جیب خود فرو بروند.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط