ناشران درباره کاغذ تولید داخل چه می‌گویند؟

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۱۱/آبان/۱۴۰۱

علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب که از روند تولید کاغذ چاپ و تحریر ویژه ناشران در کارخانه مازندران بازدید کرد،‌ بازخوردهایی از ناشران درباره کاغذ داخلی را نقل کرد‌ه‌است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم‌، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب روز گذشته با حضور در شرکت چوب و کاغذ مازندران در ساری از نزدیک از روند تولید کاغذ چاپ و تحریر در این کارخانه بازدید کرد. رمضانی که در حاشیه برگزاری جشنواره روستاهای دوستدار کتاب به ساری سفر کرده بود،‌ از توزیع پارت اول یعنی هزار تن کاغذ تولید شده بین ناشران خبر داد.
 وی ظرفیت مجموعه کاغذ مازندران را فوق‌العاده دانست و اظهار امیدواری کرد که مجموعه وزارت ارشاد که وی به نمایندگی از آن در این بازدید حضور یافته است،‌ بتواند در توفیق تأمین کاغذ نشر برای ناشران که حکم فولاد برای خودروسازان را دارد‌، موفق باشد.
وی در خصوص رضایت از کیفیت کاغذهای تولید شده نیز گفت:‌ ما واسطه‌ایم ولی مصرف‌کنندگان نهایی که همان ناشران هستند،‌ بازخوردهایی را با ما در میان گذاشته‌اند‌، اولا ناشران اذعان دارند که کیفیت کاغذهای مازندران نسبت به گذشته تفاوت پیدا کرده است،‌ با این حال همچنان تقاضا برای افزایش کیفیت وجود دارد،‌ هم در رنگ‌، هم در مقاومت و هم در توانایی و استفاده بهتر در ماشین‌آلات چاپ.
رمضانی همچنین به قیمت تمام شده کاغذ مازندران برای ناشران نیز اشاره کرده و گفت:‌ کاهش قیمت کاغذ و تفاوت بیشتر آن با نمونه‌های موجود در بازار مطالبه دیگر ناشران است.
این گفته رمضانی در حالی است که پیش از این امید نیک‌نژاد مدیرعامل کارخانه چوب و کاغذ مازندران قیمت نهایی اعلام شده را حداقل‌ترین قیمت ممکنه عنوان کرده و گفته بود:‌ با توجه به مشکلات کارخانه در دسترسی به مواد اولیه امکان هیچ‌گونه کاهش قیمتی وجود ندارد.
به گفته نیک‌نژاد‌، کارخانه مازندران به تولید کاغذ نه به عنوان یک کالای سودده بلکه یک کالای استراتژیک مورد تأکید نگاه می‌کند که برخلاف افزایش قیمت مواد اولیه تولیدی کارخانه‌‌های داخلی و مواد وارداتی مورد نیاز، هنوز همان قیمت ثابت زیر قیمت بازار را عرضه می‌کند.
نیک‌نژاد همچنین از عدم حمایت‌های لازم از تولید کاغذ سخن گفته و تأکید کرده بود که مدت‌هاست به‌دنبال تأمین نقدینگی و تسهیلات برای ادامه روند تولید کاغذ، تأمین چوب از محل طلب سازمان جنگل‌ها و کاهش تعرفه و تسهیل برخی اقلام وارداتی هستیم،‌ اما برخلاف دستورات متعدد در این زمینه هنوز این امر محقق نشده است. بیم آن دارم این دستاورد بزرگ که با دست خالی و با  تلاش همکارانم در کاغذ مازندران و تنها برای تحقق شعار «ما می‌توانیم» به وقوع پیوست، در صورت عدم حمایت لازم، دوباره به محاق رفته و حاصل این تلاش  و خودباوری خاموش شود.
برخی ناشران آموزشی با استقبال از کاغذهای تولید شده در داخل خواستار عقد قرارداد با شرکت چوب و کاغذ مازندران به صورت مجزا شده‌اند.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط