معاون وزیر ارشاد: خودکفایی در تولید کاغذ برای نشر داخلی در دست اقدام سریع است

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۱۱/خرداد/۱۴۰۱

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ظرفیت تولید و تامین ۱۰۰ درصدی کاغذ تا قبل از پایان دولت سیزدهم برای نشر داخلی به سرعت در حال برنامه ریزی و اقدام است.

یاسر احمدوند روز شنبه و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای به فعلیت رساندن تولید کاغذ در کشور نیاز به هماهنگی برای حمایت مالی، اصلاح برخی از قوانین و راه اندازی برخی از بخش‌های کارخانجات وجود دارد و اگر همه این عناصر خوب پیش رود نیاز کشور در حوزه نشر تامین می‌شود.
وی ادامه داد: برای کمک به کارخانجات تولید کاغذ نیز برنامه‌هایی با هماهنگی دستگاه‌های مختلف صورت گرفته است و بر همین اساس با حمایت معاون اول رییس جمهور و وزیر ارشاد شاهد اتفاقات خوبی در آینده خواهیم بود.
معاون وزیر ارشاد همچنین به جایگاه خوب استان خراسان رضوی در تولید کتاب اشاره و بیان کرد: در حال حاضر آثار خوبی در موضوع معرفی و شناخت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) در این استان و کل کشور در حال تولید است که با پرداخت مناسب این آثار می‌تواند به عنوان هدیه فرهنگی و سوغات بسیار مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار داشت: با راه اندازی کتابفروشی و سایر فعالیت‌های مرتبط با حوزه نشر و فرهنگ در اطراف بارگاه منور رضوی نیز در آینده نزدیک شاهد رشد و توجه خوبی به این محصولات فرهنگی خواهد شد.
احمدوند گفت: مردم علاقه‌مند هستند تا از مشهد سوغات فرهنگی به همراه خود داشته باشند و باید با خلاقیت بیشتر برای انواع سلایق زائران رضوی برنامه ریزی صورت گیرد.
نخستین گردهمایی مشترک کارشناسان مسئول چاپ ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و روسای اتحادیه‌های تخصصی صنعت چاپ کشور به مدت سه روز از هفتم تا نهم خردادماه ۱۴۰۱ در خراسان رضوی در حال برگزاری است.
در این گردهمایی مناسبات حقوقی و قانونی نظارت و تولید محصولات چاپی، تشریح برنامه های سال ۱۴۰۱، نحوه نظارت محتوایی بر تولید و نشر محصولات چاپی، شیوه نظارت و بازرسی از واحدهای چاپی، نحوه اجرایی شدن طرح سرشماری سراسری واحدهای چاپی کشور مورد بحث و گفت وگو قرار دارد.
همچنین کارشناسان و روسای اتحادیه ها با مدیرکل و معاونان دفتر امورچاپ و نشر مسائل استانی را مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهند داد.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط