مرتضوی از کارخانه کاغذسازی زاگرس در شیراز بازدید کرد

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۲۸/خرداد/۱۴۰۱

معاون اجرایی رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان فارس برای نظارت میدانی بر روند اجرای مصوبات سفر استانی دولت، از طرح توسعه ریلی شیراز – بوشهر و کارخانه کاغذسازی زاگرس که از واحدهای مهم تولیدی در حوزه اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود، بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی حوزه دولت ایرنا، طرح تکمیل عملیات زیرسازی قطعات اول و دوم راه‌آهن شیراز – بوشهر در حوالی مرودشت است.
مقدمات عملیات اجرایی این طرح که ۱۲ قطعه برای آن در نظر گرفته شده است، از حدود ۱۰ سال پیش آغاز شده و هر استان مکلف به انجام تعهداتی برای اجرای این طرح ملی است.
طول این خط آهن از سمت شیراز تا بوشهر ۴۳۷ کیلومتر است که در امتداد خود شهرهای اهرم، کلمه، بوشکان، فراشبند، فیروزآباد، بایگان، کوار، شیراز، زرقان و مرودشت را در برمی‌گیرد.
معاون اجرایی رئیس جمهور در ادامه، از کارخانه کاغذسازی زاگرس هم بازدید کرد.
کارخانه کاغذسازی زاگرس فارس واقع در جاده شیراز – مرودشت، با برخورداری از دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن، ظرفیت تولید سالانه ۱۲۵ هزار تُن انواع کاغذ را از محل کاغذهای بازیافتی دارد و از پروژه‌های مهم اقتصاد مقاومتی کشور محسوب می‌شود.
ساخت کارخانه کاغذسازی زاگرس نزدیک به یک دهه پیش آغاز شده و تاکنون با سرمایه‌گذاری انجام شده پیشرفت ۸۷ درصدی داشته است.
آیت‌الله رئیسی در سفر استانی به فارس در بازدید از این کارخانه گفته بود «مراکز تولیدی از این دست در اولویت دریافت تسهیلات و منابع مالی هستند، نه افرادی که این منابع را در جای دیگری هزینه می‌کنند».
رئیس جمهور این را هم متذکر شده بود «درحالی‌که کشور برای تأمین کاغذ نیاز به واردات دارد، به هیچ وجه قابل قبول نیست یک کارخانه کاغذسازی که بخش قابل توجهی از آن احداث شده، برای تکمیل و بهره‌برداری سال‌ها معطل تسهیلات باشد و بناها و تجهیزات آن بدون استفاده بماند و فرسوده شود»؛ نکته‌ای که در بازدید از یک کارخانه چوب و کاغذ در شمال کشور نیز مورد تأکید قرار گرفته بود.
آیت‌الله رئیسی بر همین اساس دستور داده بود استاندار فارس کار تکمیل این واحد تولیدی را با جدیت پیگیری کند تا چنانچه مالک کارخانه وعده داده، هرچه‌سریع‌تر با راه‌اندازی این کارخانه ۶۰۰ نفر مشغول کار شوند و با رونق تولید، گامی برای تأمین کاغذ مصرفی در کشور برداشته شود.
معاون اجرایی رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر خود با آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.
مرتضوی طی امسال برای پیگیری و نظارت میدانی بر پیشرفت و تحقق مصوبات و دستورات رئیس جمهور، تاکنون به استان‌های خوزستان، زاهدان، سمنان، یزد، خراسان جنوبی سفر کرده است که هفته گذشته در دومین سفرش به استان خوزستان برای طرح توسعه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر و همچنین بازدید از حادثه متروپل به آبادان سفر کرده بود.
حضور در جلسه پیگیری مصوبات از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه معاون اجرایی رئیس جمهور به استان فارس است.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط