قیمت بی سابقه برای دلار در ابتدای پاییز/ کاهش عرضه دلار و یورو در بازار رسمی

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۱۶/مهر/۱۴۰۰

قیمت دلار آزاد در روز چهارشنبه مرز ۲۸ هزار را از دست داد، اما متوسط قیمت هفتگی بالای ۲۸ هزار تومان و روی بیشترین مقدار سال جاری قرار گرفت، این در حالی بود که عرضه دلار افت محسوسی داشت.

متوسط هفتگی قیمت دلار آزاد در هفته اخیر وارد کانال ۲۸ هزار تومان شد و روی ۲۸ هزار و ۵۲ تومان قرار گرفت. این اتفاق از ابتدای سال جاری سابقه نداشت. البته قیمت دلار در معاملات روز چهارشنبه مرز ۲۸ هزار تومان را مصادف با انتشار خبر انتصاب رئیس جدید بانک مرکزی از دست دارد، با این وجود متوسط هفتگی قیمت دلار آزاد بالای ۲۸ هزار تومان قرار گرفت. همراه با رشد قیمت دلار آزاد، قیمت دلار سنا و متشکل نیز در هفته اخیر رشد کرد. متوسط قیمت دلار سنا از ۲۷ هزار و ۴۷۷ تومان به ۲۷ هزار و ۵۹۵ تومان رسید و متوسط قیمت دلار متشکل که در هفته گذشته روی ۲۷ هزار و ۴۴ تومان قرار داشت، در هفته اخیر روی ۲۷ هزار و ۳۳۶ تومان ایستاد.

حرکت خلاف جهت قیمت یورو سنا

در معاملات هفته اخیر بازار یورو قیمت یورو سنا بر خلاف یورو متشکل و آزاد کاهش یافت. قیمت یورو آزاد از ۳۲ هزار و ۵۴۷ تومان به ۳۲ هزار و ۵۶۷ تومان رسید و یورو متشکل که در هفته گذشته روی ۳۱ هزار و ۵۰۲ تومان قرار داشت در هفته اخیر روی ۳۱ هزار و ۷۰۹ تومان ایستاد، اما قیمت یورو سنا از ۳۲ هزار و ۹۹ تومان به ۳۱ هزار و ۸۸۰ تومان رسید و به کانال ۳۱ هزار تومان بازگشت.

عرضه دلار و یورو کاهش یافت

با وجود رکورد زنی قیمت هفتگی دلار آزاد، حجم عرضه دلار در هفته اخیر به طور محسوسی کاهش یافت، البته تعطیلی‌های این هفته احتمالا در کاهش عرضه تاثیرگذار بودند. به هر حال حجم عرضه دلار که در هفته گذشته روی ۴۱ میلیون و ۶۹۴ هزار قرار داشت، در هفته اخیر به ۲۵ میلیون و ۲۲۰ هزار رسید. روند عرضه هفتگی در بازار یورو نیز نزولی بود و عرضه این ارز در بازار متشکل از ۴ میلیون و ۱۰۴ هزار در هفته گذشته به ۲ میلیون و ۶۰۴ هزار در هفته اخیر افت کرد.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط