قیمت بحرانی طلا در بازار/ داده های مهم برای دلار

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۲۶/مهر/۱۴۰۰

طلا در هفته ای که گذشت نتوانست سطح ۱۸۰۰ دلار را بشکاند و روند این فلز در هفته جاری نیز معلوم نیست.

طلا در سطح ۱۸۰۰ دلار با «مقاومت گسترده» روبرو شد و در روز جمعه ۳۰ دلار عقب نشینی را آغاز کرد. و تحلیلگران می گویند تا زمانی که علاقه کافی برای عبور طلا از موانع فنی کلیدی آن وجود نداشته باشد ، طلا به صعود متعهد نخواهد شد.

  قیمت هر اونس طلا در ماه دسامبر به ۱۷۶۹ دلار در هر اونس رسید که ۱.۶۱ درصد در روز کاهش یافت.این کاهش قیمت طلا را از رسیدن به سطح ۱۸۰۱ دلار بازداشت فیلیپ استریبل ، استراتژیست ارشد بازار بلو لاین فیوچرز ، به کیتکو نیوز گفت ، پایین آمدن طلا به دلیل بازدهی بیشتر خزانه داری آمریکا ، انتظارات از فدرال رزرو تهاجمی تر و خسارات ناشی از سهام بود.

استریبل گفت : طلا با مقاومت عظیمی روبرو شد. مدل های نرخ های صندوق فدرال رزرو نشان دهنده افزایش نرخ بهره  ماه نوامبر(آذر) است. صحبت هایی در مورد کاهش قیمت ، بازدهی و افزایش ریسک سهام وجود دارد. سایر کالاها تورم بسیار بهتری دارند. طلا دارای مقاومت بسیار زیادی در ۱۸۰۰ دلار ، ۱،۸۰۵ دلار ، ۱۸۱۵ دلار و غیره است. سطح بحرانی برای نگهداری ۱۷۵۰ دلار است. اگر به آنجا برسیم ، می توانیم ۱۷۲۰ دلار و ۱۶۸۵ دلار را شاهد باشیم.»

هفته برای دلار:

تولیدات صنعتی در آغاز هفته بی سر و صدا، توجه را به خود جلب خواهد کرد. با توجه به آمارهای دیگر ، می توان انتظار حساسیت بازار را ارزیابی کرد. تمرکز بر روی Philly FED Manufacturing و ارقام هفتگی ادعاهای بیکاری در روز پنجشنبه زیاد خواهد بود. انتظار می رود PMI های بخش خصوصی پیش از ماه اکتبر و PMI خدمات، کلیدی باشد.

در هفته منتهی به ۱۵ اکتبر ، شاخص دلار آمریکا با ۰.۱۴ درصد کاهش به ۹۳.۹۳۷ رسید.

هفته برای یورو:

در اوایل هفته ، ارقام نهایی تورم سپتامبر(شهریور) برای منطقه یورو در روز چهارشنبه مورد توجه قرار می گیرد. انتظار می رود هر گونه اصلاح صعودی باعث افزایش تقاضای یورو شود. ارقام اعتماد مصرف کنندگان برای منطقه یورو و آلمان نیز تا جمعه تأثیر خواهد گذاشت.

پنجشنبه ، اعداد و ارقام مصرف کننده GfK آلمان همراه با ارقام فوری اعتماد مصرف کننده در منطقه یورو اعلام می شود. با این حال ، جمعه ، PMI های بخش خصوصی پیش از اکتبر(مهر) برای فرانسه ، آلمان و منطقه یورو کلیدی خواهند بود. بازارها به دنبال افزایش فعالیت های بخش خصوصی هستند.

در این هفته ، یورو ۰.۲۸ درصد افزایش یافت و به ۱.۱۶۰۱ دلار رسید.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط