قرارداد تولید ۵۰۰۰ تن کاغذ توسط چوب و کاغذ مازندران برای کتاب‌های درسی امضا شد

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۲/اسفند/۱۴۰۰

مدیرعامل شرکت چاپ و نشر کتاب‌های درسی ایران از امضای قرارداد با شرکت چوب و کاغذ مازندران خبر داد و گفت که قرار است تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ حدود پنج هزار تن کاغذ چاپ و تحریر به این مجموعه تحویل داده شود.

سیدمحمد موسوی‌کیانی، مدیرعامل شرکت چاپ و نشر کتاب‌های درسی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به امضای قرار داد این شرکت با کارخانه چوب و کاغذ مازندران، گفت: ما یک قرارداد برای تحویل ۵۰۰۰ تن کاغذ چاپ و تحریر امضا کردیم که قرار است بخشی از آن تا پایان سال و بخش دیگر آن تا اردیبهشت ماه به ما تحویل داده شود.
وی ادامه داد: پس از تحویل این محموله برای سال آینده نیز قرارداد همکاری جدید امضا خواهیم کرد و این موضوع به میزان تولید کارخانه چوب و کاغذ مازندران در ۱۴۰۱ بستگی دارد.
موسوی با بیان اینکه سالانه برای تولید کتاب‌های درسی به حدود ۲۳ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر نیاز است، عنوان کرد: البته این پنج هزار تن مقدار کمی از کاغذ مورد نیاز ما را پوشش می‌دهد اما در صورتی که این کارخانه توانایی تولید مقادیر بیشتری کاغذ داشته باشد، میزان خرید خود را افزایش می‌دهیم.
وی یادآور شد: مالکیت کاغذ کتاب‌های درسی در اختیار وزارت آموزش و پرورش است و خریداری کاغذ از چوب و کاغذ مازندران نیز در کارگروه کاغذ سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گرفته شده و  فقط به عنوان مجری عمل می‌کنیم.
موسوی با بیان اینکه چاپ کتاب‌های درسی به طور مشترک توسط شرکت افست و شرکت چاپ و نشر کتاب‌های درسی انجام می‌شود، گفت: ما و افست مجموعا به حدود ۴۵ هزار تن کاغذ نیاز داریم که چاپ کتاب‌های متوسطه اول توسط شرکت افست و متوسطه دوم توسط ما انجام می‌شود.
وی با اشاره به مذاکراتی که با مدیرعامل جدید شرکت چوب و کاغذ مازندران انجام شده است، ادامه داد: مدیرعامل در این دیدار گفت که در هر ماه می‌توانیم حدود ۴۰۰۰ تن تولید کاغذ داشته باشیم اما این تولیدات برای سایر مجموعه‌ها مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز خواهد بود.

موسوی با بیان اینکه امیدواریم این مجموعه با مشکلی در حوزه تولید روبرو نشود و کیفیت محصولات نیز ارتقا یافته باشد، تاکید کرد: ما اکنون در حال چاپ کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده هستیم و همه کتاب‌های درسی باید تا اول شهریور سال آینده در کشور توزیع شود

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط