فروش ۳ میلیارد ریالی طرح پاییزه کتاب در لرستان

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۱۰/آذر/۱۴۰۰

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: کتابفروشی‌های عضو طرح پاییزه کتاب در استان، ۴۵۰۷ جلد کتاب به ارزش سه میلیارد و ۵۵۵ میلیون ریال را به فروش رساندند.

احمدحسین فتایی، اظهار کرد: این طرح از ۲۹ آبان تا سوم آذر در سطح کشور برگزار شد و کتابفروشی‌های عضو طرح در استان، ۴۵۰۷ جلد کتاب به ارزش سه میلیارد و ۵۵۵ میلیون و ۹۶۲ ریال به فروش رساندند.
وی تصریح کرد: در لرستان ۱۳ کتاب فروشی عضو طرح بودند که از این تعداد سه واحد در مرکز استان و ۱۰ واحد در سایر شهرستان‌های استان فعالیت داشتند.
فتایی افزود: سقف مجاز خرید برای هر خریدار ۳۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، عنوان کرد: با توجه به گرانی کاغذ و وضعیت اقتصادی مردم، این طرح‌ها فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان به کتاب فراهم آورد تا بتوانند نیازمندی‌های خود در حوزه کتاب و کتابخوانی را با قیمت مناسب‌تر تأمین کنند.
وی با اشاره به اینکه طرح‌های فصلی فروش باعث تحرک در رکود فعلی بازار کتاب می‌شود، بیان کرد: ترغیب علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی و مطالعه جهت خرید با قیمت و تخفیف مناسب، رونق بازار نشر و انتشار کتاب، دلگرمی مخاطبان و تزریق نقدینگی و جریان گردش سرمایه در شرایط رکود بازار کتاب و نشر ازجمله مزایای این طرح در زمینه حمایت و تقویت بازار نشر و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط