فرماندار: ۳۸ درصد واحدهای تولیدی سردشت نیمه فعال و راکد است

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۲۵/آبان/۱۴۰۰

فرماندار سردشت گفت: ۳۸ درصد از واحدهای تولیدی این شهرستان نیمه فعال و راکد است که تلاش برای فعال سازی آنها هم اکنون در جریان است.

اقصی نقشی پور روز دوشنبه در جلسه کارگروه رفع موانع تولید و اشتغال اظهار داشت: در شهرک صنعتی این شهرستان هم اکنون ۵۲ واحد صنعتی و تولیدی وجود دارد که از این تعداد ۳۳ واحد با اشتغال ۳۰۰ نفر فعال و ۱۹ واحد نیز نیمه فعال و راکد است.

وی با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر یک واحد تولیدی سیم و کابل برق که به دلایل مختلفی راکد شده بود، احیاء و دوباره فعال شده است افزود: با به چرخه تولید بازگشتن این واحد تولیدی برای ۱۰ نفر زمینه اشتغال فراهم شد.

فرماندار سردشت افزود: بیشترین مشکلات واحدهای راکد و غیرفعال این شهرستان تسهیلات معوق و نیاز به تزریق تسهیلات در گردش است تا با حل این مشکل این واحدها قادر به تامین مواد اولیه و فعالیت دوباره شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: در سفری که به این شهرستان داشته و با فعالان اقتصادی به منظور بررسی و پیگیری موانع و مسائل مربوط به تجارت مرزی که جزو مزیت‌های خوب و منحصر به فرد شهرستان است جلساتی داشته تا ضمن بررسی موانع تولید، زمینه صادرات و واردات از مرزهای این شهرستان برای رونق و توسعه اقتصادی این منطقه بیش از پیش فراهم شود.
غلامرضا بابایی افزود: همچنین در این سفر مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی نیز بررسی و مقرر شد این مسائل در سطح ملی و استانی پیگیری شود تا بتوان شرایطی را ایجاد کرد که روز به روز بر حجم سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی در سطح شهرستان افزوده شود.
وی با بیان اینکه خوشبختانه شرایط برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان مناسب و سرمایه‌گذاران موفقی هم در آن حضور دارند بیان کرد: انتظار بر این است که با فراهم ساختن زیرساخت های لازم در این زمینه، شرایط برای حضور در بازارهای کشور همسایه تسهیل شود.
وی با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی این شهرستان گفت: مشکلات این واحدهای تولیدی بیشتر بحث نیاز به تسهیلات، بعضی مشکلات اراضی شهرک صنعتی، تأمین مواد اولیه و امور بازاریابی و صادرات برای کشورهای هدف است.
رئیس اداره صنعت معدن و تجارت سردشت نیز در این جلسه گفت: شهرک صنعتی این شهرستان ظرفیت اشتغال ۷۰۰ نفر را دارد که هم اکنون با ۳۰۰ نفر در حال فعالیت است.
محمد بایزیدی افزود: طرح های مهم راکد این شهرستان کارخانه مجتمع صنایع غذایی با تولید انواع شکلات و تافی ، واحد تولیدی گالن های پلاستیکی ، کارخانه بازیافت کاغذ باطله ها و کارتن و واحد تولیدی ظروف یکبار مصرف است.
وی بیان کرد: مهمترین واحدهای غیر فعال نیز واحد تولیدی خوراک دام و طیور، روغن موتور، کارخانه تولید کفی و رو داشبورد انواع خودرو و صنایع لبنی است که در صورت فعال بودن این واحدها کمک شایانی به چرخه تولید و اقتصاد شهرستان خواهد کرد.
در پایان این نشست صاحبان واحدهای تولیدی نیز به مشکلات و موانع واحدهای خود پرداخته و خواستار رفع آنها از سوی مسوولان شدند.
شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط