ضرورت اختصاص تسهیلات ارزان‌قیمت برای نوسازی صنایع کاغذ پارس و تولید کاغذ تحریر

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۲۸/دی/۱۴۰۱

صنایع کاغذ پارس

مدیرعامل شرکت گروه صنایع کاغذ پارس بر ضرورت اختصاص تسهیلات ارزان‌قیمت برای نوسازی و بازسازی ماشین‌آلات و دستگاه‌های این مجموعه و تخصیص پیش‌پرداخت برای واردات مواد اولیه به‌منظور تحقق وعده تولید ۲۰ هزار تن کاغذ تحریر تاکید کرد.

ابوالفضل روغنی گلپایگانی، مدیرعامل شرکت گروه صنایع کاغذ پارس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به آمادگی این مجموعه برای تولید ۲۰ هزار تن کاغذ تحریر برای سال آینده کشور، عنوان کرد: سال‌های زیادی است که کارخانه پارس به دلیل نبود حمایت دولتی و یکسری مواتع و مشکلات، کاغذ تحریر کمی تولید می‌کند؛ در صورتی که یکسری شرایط مهیا بشود، سطح تولیدات خود را افزایش می‌دهیم.
وی با اشاره به برخی از مشکلات پیش روی گروه صنایع کاغذ پارس، افزود: یکی از این مسائل، مستهلک شدن ماشین‌آلات و دستگاه‌ها است که موجب شده کاغذ با کیفیت لازم تولید نشود و نتوانیم تولید مناسبی داشته باشیم.
روغنی درباره پیش‌شرط‌های تولید کاغذ تحریر در گروه صنایع کاغذ پارس، توضیح داد: نخستین موضوع این است که دولت اگر می‌خواهد مشکل کاغذ تحریر را کم کند، بلافاصله وام‌های ارزان‌قیمت در حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به ما بدهد تا بتوانیم یک بازسازی و نوسازی برای تولید کاغذ تحریر انجام بدهیم.
وی تاکید کرد: پیشنهاد دوم این بود، برای تامین مواد اولیه مورد استفاده به پیش‌پرداخت نیاز داریم، زیرا با توجه به نوسانات نرخ ارز باید بتوانیم هرچه زودتر این مواد را خریداری و کار را شروع کنیم، نمی‌خواهیم که ارز ارزان قیمت دریافت کنیم، اما حداقل ارز نیمایی بدهند تا مواد اولیه مورد نیاز خود را تامین کنیم.
روغنی درباره نکته سوم و مهمی که برای تحقق وعده ۲۰ هزار تن کاغذ تحریر نیاز است، عنوان کرد: خواسته دیگر این است که موضوع کنترل قیمت و نظارت در قیمت‌گذاری حذف شود؛ زیرا برای تخصیص ارز یا پرداخت تسهیلات به تناسب مبالغ دریافتی، اقساط را پرداخت می‌کنیم و این کنترل قیمت شرایط کار را سخت می‌کند.
وی یادآور شد: روند پرداخت پیش‌قسط، تسهیلات بانکی و ارز نیمایی هرچه زودتر انجام شود، روند تولید کاغذ تحریر نیز در گروه صنایع کاغذ پارس سرعت می‌گیرد، زیرا واردات مواد اولیه یا نوسازی تجهیزات حداقل سه تا چهار ماه زمان نیاز است، اما اگر شرایط مهیا شود قابلیت تولید تا پنج یا ۶‌ماه آینده وجود خواهد داشت.
به گزارش ایبنا؛ پیش از این در آذر ماه امسال، یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اعلام آمادگی گروه صنایع کاغذ پارس برای تامین ۲۰ هزار تن کاغذ تحریر در سال ۱۴۰۲خبر داده بود.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط