صادرات ۶۳۶ هزار تن کالا از مازندران به کشورهای جهان

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۱۱/آبان/۱۴۰۱

نوشهر- سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران با اشاره به رشد ۱۰ درصدی تجارت خارجی استان طی هفت ماه امسال گفت: بیش از ۶۳۶ هزار تن کالا به کشورهای مختلف صادر شد.

عسگر نیک نفس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به رشد ۱۰ درصدی تجارت خارجی طی هفت ماه امسال گفت: میزان تجارت خارجی، در هفت ماهه امسال به لحاظ ارزشی نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۰ درصد افزایش و از حیث وزن ۱۶ درصد کاهش داشته است.

 

نیک نفس در خصوص میزان صادرات غیر نفتی کشور در ۷ ماهه امسال افزود: در این مدت ۶۳۶ هزار و ۷۴۰ تن کالا به ارزش ۱۶۱ میلیون و ۲۶۰ هزار دلار صادر شده است که به لحاظ ارزش دو درصد افزایش و از حیث وزن ۲۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

 

سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران گفت: در این مدت یک میلیون و ۲۸۹ هزار تن کالا به ارزش ۷۹۶ میلیون و۴۸۲ هزار دلار وارد شده که از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۲۸ درصد کاهش و ۱۲ درصد افزایش داشته است.

 

نیک نفس در خصوص اقلام عمده صادراتی به لحاظ ارزشی گفت: فرآورده‌های لبنی، مواد پلاستیکی، سیمان، فرآورده‌های خوراکی گوناگون، فلزات معمولی و مصنوعات آن، مصنوعات و محصولات از مواد معدنی، چوب و اشیا چوبی، کاغذ، مواد نساجی و مصنوعات از این مواد و محصولات صنایع شیمیایی ۱۰ قلم اول کالاهای صادراتی بود که ۸۱.۹ درصد از وزن و ۴۸ درصد از ارزش کل صادرات گمرکات مازندران در این مدت را به خود اختصاص دادند.

 

وی با اشاره به پنج کشور عمده مقصد صادرات کالاهای مازندران شامل کشورهای عراق، روسیه، ترکمنستان، قزاقستان و امارات متحده عربی گفت: به ترتیب ۸۱ میلیون و ۹۰۷ هزاردلار، ۱۵ میلیون و ۱۷۲ هزار دلار، ۱۴ میلیون و ۹۵۴ هزار دلار، ۱۰ میلیون و ۲۹۷ هزار دلار و ۵ میلیون و ۹۹۸ هزار دلار به ۵ کشور اختصاص داشت.

 

سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران در خصوص اقلام عمده وارداتی در هفت ماهه امسال افزود: اقلام عمده کالاهای وارداتی در این مدت شامل چربی‌ها و روغن‌های حیوانی ونباتی، ذرت دامی، جو دامی، گندم، کک نفتی ومتالوژی، ماشین آلات و اجزا آن، کاغذ، شناور یدکش، چوب و محصولات شیمیایی بوده است.

 

سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران ۵ کشور عمده مبدا کالاهای وارداتی به مازندران شامل کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی، روسیه، قزاقستان و سوئیس ذکر کرد.

 

نیک نفس اظهار داشت: در این مدت ۳۱۶ میلیون و ۷۳ هزار دلار از ترکیه، ۲۳۳ میلیون و ۴۶۳ هزار دلار کالا از امارات متحده عربی، ۹۸ میلیون و۸۵۴ هزار دلار از روسیه ،۴۳ میلیون و ۴۴۱ هزار دلار از قزاقستان و ۲۵ میلیون و۷۷۵ هزار دلار از سوئیس وارد کشور شد

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط