شاخص‌های کاغذ های بسته‌بندی در اروپا – ۱۶ نوامبر ۲۰۲۱

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۱/آذر/۱۴۰۰

رشد تقاضای جهانی کاغذ بسته بندی در ماه اوت همچنان قوی بود. تقاضا به طور تخمینی تقریباً ۶ درصد برای ماه و ۵ درصد به طور تجمعی افزایش یافته است.

 قوی ترین رقم در حدود ۱۱ درصد برای ماه در آمریکای لاتین و اروپا و پس از آن آمریکای شمالی با اندکی کمتر از ۱۰ درصد مشاهده شد در حالی که در چین بیش از ۳ درصد کاهش نشان داد.
داده‌های PMI بخش تولید در مناطق اصلی بسیار قوی بود، اگرچه از بالاترین میزان خود در ماه جولای به ۶۱.۴ واحد در منطقه یورو کاهش یافت.
ایالات متحده در ماه آگوست و سپتامبر در ۶۱.۱ بود و پس از آن ۶۰.۸ امتیاز اولیه برای اکتبر بود.
توسعه بازار کاغذ بسته بندی توسط Fastmarkets RISI در کنفرانس بین المللی کانتینربرد خود در شیکاگو و تقریباً هفته گذشته ارائه شد.
بر اساس تحقیقات RISI، پس از رشد قوی در تجارت الکترونیک در سال ۲۰۲۰، سرعت آن در سال جاری به ۲۰ درصد و از سال ۲۰۲۲ به ۱۵ تا ۱۷ درصد کاهش خواهد یافت.
بر اساس آمار اداره سرشماری، میانگین نرخ تجارت الکترونیک ایالات متحده ۳۱ درصد در سال ۲۰۲۰، سالانه و ۲۴ درصد در نیمه اول سال ۲۰۲۱ رشد کرده است.
تجارت الکترونیک ۱۳ تا ۱۵ درصد از خرده فروشی در ایالات متحده را تشکیل می دهد.
در میان مدت، انتظار می رود اثرات جایگزینی پلاستیک از تجارت الکترونیک پیشی بگیرد و تخمین زده می شود که این دو با هم حدود نیمی از رشد حجم  کاغذ بسته بندی  را از سال ۲۰۲۳ به بعد تشکیل دهند.
با توجه به داده های Fastmarkets RISI، نرخ عملیاتی کاغذ بسته بندی اروپا در سال ۲۰۲۱ تقریباً ۹۶ درصد بوده است.
موج بعدی افزایش ظرفیت، عمدتاً تبدیل‌های کاغذهای چاپی، از سال ۲۰۲۳ با حدود ۶ میلیون تن در سال تخمین زده می‌شود در سال‌های ۲۰۲۲-۲۰۲۵ اضافه شود.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط