شاخص‌های کاغذ در اروپا –۷ دسامبر ۲۰۲۱

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۲۰/آذر/۱۴۰۰

در مورد قیمت‌های LWC، این قیمت‌ها از اواسط سال در نتیجه افزایش هزینه‌ها در حال افزایش بوده است.

آمار PPPC نشان می دهد که تقاضا برای کاغذ مکانیکی پوشش داده شده در ماه اکتبر در اروپای غربی حدود ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.
در ماه سپتامبر، مصرف اندکی کاهش یافته است ودر مجموع، آگوست و سپتامبر تنها ماه‌هایی بوده‌اند که در سال جاری تغییرات مثبت جزئی نسبت به سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهند.
در مورد قیمت‌های LWC، این قیمت‌ها از اواسط سال در نتیجه افزایش هزینه‌ها در حال افزایش بوده است.
معیار ما برای پنج هفته متوالی در حال حرکت به سمت بالا بوده است، اما هفته گذشته قیمت های پایین‌تری را شاهد بودیم .
علاوه بر این، یورو در برابر ارزهای غیر اروپایی (پنجشنبه-جمعه، به دلیل تعطیلات رسمی) ۰.۵ درصد تقویت شد و فشار نزولی بیشتری ایجاد کرد.
در نتیجه، شاخص PIX LWC این بار ۱.۸۷ یورو یا ۰.۲۹ درصد کاهش یافت و به ۶۵۳.۳۳ یورو در تن رسید.

کاغذ گلاسه– بر اساس گزارش PPPC، تقاضای اروپای غربی برای کاغذ بدون چوب پوشش داده شده در ماه اکتبر بیش از ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است .
این تنها درجه اصلی کاغذ گرافیکی بود که تغییر مثبت سال به سال را در طول ماه نشان می‌داده است .
با نگاهی به گذشته، بهبود تک رقمی در ماه اکتبر بسیار متوسط ​​بود، با توجه به اینکه افزایش دو رقمی در طول آوریل تا سپتامبر عادی بود، برخی از آنها به ۶۰ درصد می رسید.
  در ژانویه تا اکتبر تقاضا نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۵ درصد افزایش یافته است.
وقتی نوبت به قیمت‌ها می‌رسد، اینها در هفته‌های گذشته قاطعانه به شمال اشاره کرده‌اند.
گزارش های هفته گذشته دوباره شامل چندین افزایش بود.  در مجموع، با تقویت ۰.۵ درصدی یورو در برابر ارزهای غیر اروپایی (پنجشنبه تا جمعه، به دلیل تعطیلات رسمی)، ارزش این ارز اثر نزولی داشت.
در مجموع، شاخص چوب بدون پوشش PIX با ۲.۷۸ یورو یا ۰.۳۶ درصد افزایش یافت و به ۷۶۴.۶۴ یورو در تن رسید.
کاغذ تحریر– داده های PPPC نشان می دهد که مصرف کاغذ بدون چوب بدون پوشش در ماه اکتبر در اروپای غربی حدود ۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.  کاهش در طول سه ماهه اول و در ماه جولای نیز مشاهده شده است، اما به غیر از آن، مقایسه سال به سال در سال جاری اغلب بسیار زیاد، مثبت بوده است،.  در مجموع، تقاضا نسبت به سال گذشته از ژوئن افزایش یافته است.  مقایسه ژانویه تا اکتبر امسال با مدت مشابه سال گذشته، افزایش تقریبا ۳ درصدی مصرف را نشان می دهد.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط