شاخص‌های کاغذ در اروپا – ۱۸ ژانویه ۲۰۲۲

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۱۰/بهمن/۱۴۰۰

بر اساس گزارش PPPC، تقاضای جهانی کاغذ مکانیکی پوشش داده شده در ماه نوامبر حدود ۰.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است

این سومین ماه متوالی با کاهش بود، اگرچه بسیار کمتر از افت ۹ درصدی در اکتبر بود.  در مجموع، مصرف از ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۰ به میزان قابل توجهی کاهش یافت و تنها دو ماه را در سال گذشته سپری کرد.  نوامبر نسبت حمل و نقل به ظرفیت ۹۲ درصد را به همراه داشت.  به گزارش پرس گزیت، دو مجله ۱۶ ساله در بریتانیا بسته می شوند.  ساندی تلگراف مجله هفتگی سبک زندگی و زیبایی زنان خود استلا را می بندد، اگرچه خود این برند در قالب های مختلف زنده خواهد ماند.  ناشر این حرکت را که شامل اصلاح بزرگتر بسته چاپی آخر هفته است، به تغییر عادت خواننده نسبت داد.

هرست مجله هفتگی داستان زندگی Real People خود را که میانگین تیراژ تقریباً ۸۵۰۰۰ نسخه در سال ۲۰۲۰ داشت، می بندد. از نظر قیمت، گزارش های هفته گذشته شاهد مجموعه ای از قیمت های بسیار بالاتر برای معیار ما بود.  یورو در مقایسه با ارزهای غیر اروپایی (میانگین هفتگی) عملاً بدون تغییر بود. در نتیجه، شاخص PIX LWC 37.21 یورو یا ۵.۰۲ درصد افزایش یافت و به ۷۷۸.۴۷ یورو در تن رسید.

کاغذ گلاسه– بر اساس داده های PPPC، مصرف کاغذ بدون چوب پوشش داده شده در سطح جهان در ماه نوامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل کمی بیش از ۱.۵ درصد افزایش یافته است.

این تقریباً به همان اندازه بود که ماه قبل کاهش یافته بود.  از ابتدای سال تا به امروز، تقاضا نسبت به سال قبل از ژوئن مثبت بوده است و در ژانویه تا نوامبر بیش از ۳.۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.
نسبت محموله به ظرفیت در نوامبر به ۸۴ درصد رسید.  PPI Pulp & Paper Week با اشاره به یک حساب گزارش داد که در ایالات متحده، شرکت مدیریت سرمایه گذاری Hoak & Co که ۸.۲ درصد از سهام Verso را در اختیار دارد، اعلام کرده است که با برنامه های BillerudKorsnäs برای خرید Verso مخالف است و به این معامله توسط جستجوی آلفا رای خواهد داد.
هوک گفت که معتقد است هم زمان و هم برچسب قیمت فروش اشتباه بوده است.
در اروپا، قیمت کاغذ بدون چوب پوشش داده شده پس از حرکت صعودی در ماه دسامبر دوباره شروع به افزایش کرده است.  گزارش‌های قیمتی هفته گذشته شاهد کاهش اندکی بود، اما این قیمت‌ها به راحتی با افزایش‌ها پیشی گرفتند.  هیچ تغییر واقعی در یورو در مقایسه با ارزهای غیر اروپایی (میانگین هفتگی) مشاهده نشد.  شاخص PIX Coated woodfree با ۱۸.۰۹ یورو یا ۲.۳۲ درصد افزایش یافت و به ۷۹۷.۷۸ یورو در تن رسید.
کاغذ تحریر– آمار PPPC نشان می دهد که تقاضای جهانی برای کاغذ بدون چوب بدون پوشش در ماه نوامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل کمی بیش از ۰.۵ درصد افزایش یافته است.
توسعه ماهانه یکی از افزایش ها از ماه مارس به استثنای اکتبر بوده است.  در مجموع، تقاضا نیز نسبت به سال قبل از ماه می بهبود یافته است، به طوری که ژانویه تا نوامبر تقریباً ۳.۵٪ نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است. نسبت حمل و نقل به ظرفیت نوامبر در ۸۵٪ بود.
در ایالات متحده، بسیاری از تولیدکنندگان اعلام کرده اند که قیمت کاغذ بدون چوب بدون پوشش را در تاریخ های مختلف در ماه فوریه افزایش خواهند داد، برخی از آنها به افزایش حدود ۶ تا ۹ درصدی، PPI Pulp & Paper Week گزارش دادند.  بازار ایالات متحده تنگاتنگ توصیف شده است، و انتظار می‌رود که این روند ادامه پیدا کند زیرا راه‌اندازی مجدد اخیر دستگاه Domtar با تعطیلی برنامه‌ریزی‌شده در فوریه توسط Resolute Forest Products جبران می‌شود.
در اروپا، در دو ماه گذشته چندین هفته افزایش قیمت‌های بزرگ را ثبت کرده‌ایم و گزارش‌های هفته گذشته دوباره قیمت‌های بسیار بالاتری را در میان مواد تا حد زیادی ثابت نشان می‌دهند.  یورو در مقایسه با ارزهای غیر اروپایی (میانگین هفتگی) عملا ثابت بود.  شاخص کاغذ کپی PIX A4 B   ۳۲.۳۶ یورو یا ۳.۱۷ درصد افزایش یافت و به ۱۰۵۲.۶۴ یورو در تن رسید.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط