شاخص‌های خمیرکاغذ در اروپا – ۱۸ ژانویه ۲۰۲۲

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۲/بهمن/۱۴۰۰

پالپ چندین ماه است که تقاضای خوبی در اروپا دارد. عرضه خمیر الیاف بلند تا حدی تحت تأثیر اعتصاب کارخانه‌های خمیر و کاغذ UPM در فنلاند قرار گرفته است.

آخرین مصرف خمیر کاغذ در بازار  کشورهای اروپایی مورد بررسی، اندازه گیری شده توسط UTIPULP، حجم خمیر الیاف بلند در نوامبر ۲۰۲۱ را در حدود ۳۰۷۰۰۰ تن نشان می دهد که در اکتبر ۶.۱٪ و نوامبر ۲۰۲۰ با ۰.۵٪ عقب است.
رقم مربوط به خمیر الیاف کوتاه  در ماه نوامبر حدود ۶۲۹۰۰۰ تن بود که نسبت به اکتبر ۵.۹ درصد کاهش داشت، اما ۴.۶ درصد از میزان نوامبر ۲۰۲۰ فراتر رفت.
شاخص PIX NBSK بدون تغییر نسبت به هفته قبل در ۱۲۶۰.۰۰ دلار در تن باقی ماند.
یورو ۰.۶۵ درصد (متوسط ​​هفتگی) در برابر دلار آمریکا تقویت شد که فشار نزولی بر ارزش شاخص تبدیل شده به یورو وارد کرد.
این تبدیل با ۷.۲۴ یورو یا ۰.۶۵ درصد کاهش یافت و در ۱۱۰۶.۵۲ یورو در تن بسته شد.
فاصله اطمینان در ۱,۲۶۰.۰۰-۱,۲۶۰.۰۰ دلار در تن ثابت باقی ماند.
خمیر BHKP اروپا–  محموله‌های خمیر الیاف کوتاه  به اروپا و داخل اروپا پیوسته به تعویق می‌افتد و این امر به کاهش عرضه کمک می‌کند.
این شرایط به تولیدکنندگان خمیر کاغذ کمک کرده است تا از تلاش خریداران برای کاهش قیمت جلوگیری کنند.
موجودی خمیر کاغذ بازار، گردآوری شده توسط UTIPULP، مقادیر الیاف کوتاه در نوامبر ۲۰۲۱ را تقریباً ۳۹۴۰۰۰ تن نشان داد که نسبت به اکتبر ۲.۲ درصد رشد داشت، اما نسبت به نوامبر ۲۰۲۰ ۱۸.۵ درصد کاهش داشت.
موجودی خمیر الیاف بلند در نوامبر  تنها ۲۱۴،۰۰۰ تن کمتر بود.

نسبت به اکتبر، در حالی که تغییر نسبت به نوامبر ۲۰۲۰ کاهش ۱۰.۷٪ بود.  قیمت‌های منحصراً بدون تغییر نسبت به هفته قبل برای معیار ما گزارش شد.  شاخص PIX BHKP بار دیگر در ۱۱۴۰.۰۰ دلار در تن ثابت ماند.  تقویت ۰.۶۵ درصدی (متوسط ​​هفتگی) یورو در برابر دلار آمریکا باعث کشش نزولی به ارزش شاخص یورو تبدیل شده شد.  این تبدیل ۶.۵۵ یورو یا ۰.۶۵ درصد کاهش یافت و در ۱۰۰۱.۱۴ یورو در تن بسته شد.  فاصله اطمینان از ۱,۱۴۰.۰۰-۱,۱۴۰.۰۰ دلار در تن تغییر نکرد.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط