سناریوهای حمایتی مختلفی برای تامین کاغذ داریم

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۱۷/اسفند/۱۴۰۰

اسماعیلی، از طراحی سنارویو‌های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تامین کاغذ گفت و تاکید کرد: اگر ارز ترجیحی حذف شود، از شیوه‌های حمایتی دیگری برای تامین کاغذ حوزه نشر و مطبوعات استفاده خواهیم کرد.

محمد‌مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره بهره‌مندی کاغذ از ارز ترجیحی بیان کرد: اگر ارز ترجیحی حذف شود، از شیوه‌های حمایتی دیگری برای تامین کاغذ حوزه نشر و مطبوعات استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اگر این ارز حذف نشود، با همین روال ادامه خواهیم داد؛ در غیر این صورت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سناریو‌های مختلفی برای تامین کاغذ حوزه نشر و مطبوعات دارد.

به گزارش ایبنا؛ صبح امروز یکشنبه(۱۵ اسفند‌ماه) نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی درباره سرنوشت ارز ترجیحی تصمیم‌گیری کردند.

بنابراین، به دولت اجازه داده می‌شود در سال ۱۴۰۱ تا معادل سقف ردیف (۱۸) جدول مصارف تبصره (۱۴) این قانون را از طریق تأمین منابع مابه التفاوت ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی، دارو، تجهیزات مصرفی پزشکی اختصاص دهد، چنانچه دولت قصد دارد کالایی را از سبد ارز ترجیحی حذف نماید، باید قبلا ترتیبات قانونی جبران زیان رفاه مصرف‌کننده برای کالاهای اساسی را از طریق کالا‌برگ الکترونیکی و در امور پزشکی از طریق بیمه‌ها و یا از طرق جایگزین مطمئن به انجام رسانده باشد، به‌طوری که افراد بتوانند این کالاها و خدمات را به نرخ پایان شهریور ۱۴۰۰ و در سقف سهمیه تعیین شده تهیه کنند.

با این حساب، تعیین تکلیف وضعیت کاغذ، منوط به تصمیم دولت خواهد بود و اگر تصمیم به حذف آن گرفته شود، بنا به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، این وزارت‌خانه باید برای حمایت از نشر و مطبوعات، راهکار دیگری را در‌پیش گیرد.

محمد‌مهدی اسماعیلی همچنین درباره نام‌گذاری سال‌روز درگذشت امیر‌حسین فردی، به‌نام روز ادبیات داستانی گفت: پیشنهاد خوبی است که باید آن را بررسی کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با توجه به اینکه پیشنهادات زیادی برای نام‌گذاری رو‌ز‌ها مطرح می‌شود، موضوع نام‌گذاری ۵ اردیبهشت‌ماه به‌نام مرحوم امیر‌حسین فردی به نام روز «ادبیات داستانی» نیز در کمیته تخصصی شورای فرهنگ عمومی نیز قابل طرح و بررسی است؛ چراکه ایشان از شخصیت‌های بزرگ ادبی کشور هستند.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط