ساخت کاغذ از کود حیوانی توسط دانشمند ایرانی!

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۸/مرداد/۱۴۰۱

یک دانشمند ایرانی موفق به تولید کاغذ از فضولات انسانی شده است.

مهندس هادی حبیبیان، مخترع ایرانی در حاشیه نمایشگاه هم‌افزا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: به دلیل قطع بی‌رویه درختان برای تولید کاغذ شرکت ما به تولید کاغذ با استفاده از سلولز موجود در کود حیوانی روی آورده است و این اختراع برای اولین بار توسط بند اتفاق افتاد و در حال حاضر ثبت جهانی شده است.
وی در رابطه با نحوه تولید این کاغذ توضیح داد: قطع درختان برای تولید کاغذ به منظور استفاده از سلولز موجود در آن است در حالی که علفخواران نیز به دلیل استفاده از گیاهان سلولز را وارد بدن خود کرده و تنها بخش کوچکی از آن را جذب می‌کنند. باقی این سلولز توسط آن‌ها دفع شده و می‌توان از کود آن‌ها برای تولید کاغذ استفاده کرد.
این مخترع ایرانی گفت: کشور ما به واسطه دامداری‌ها و گله‌های دام زیادی که دارد پتانسیل خوبی برای تولید کاغذ از کود حیوانی دارد. در زمینه گسترش استفاده از این روش رایزنی‌های با مسئولین داشته‌ایم اما متأسفانه مافیا کاغذ مانع از پیشبرد آن شده است.
حبیبیان خاطرنشان کرد: امیدواریم که با حضور در نمایشگاه هم‌افزایی مدیریتی، این اختراع مورد توجه مسئولین شرکت‌کننده در نمایشگاه قرار بگیرد و از قطع بیشتر درختان برای تولید کاغذ جلوگیری شود.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط