رشد ۴.۳ درصدی تولید انواع کاغذ و کاهش تولید فیبر و نئوپان

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۱۹/مهر/۱۴۰۱

تولید انواع کاغذ در ۴ ماهه نخست امسال به ۳۹۰ هزار ۷۰۰ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۷۴ هزار و ۵۰۰ تن، رشد ۴.۳ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ گزارش عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت از وضعیت تولید کالا‌های منتخب صنعتی نشان می‌دهد در گروه صنایع کاغذ و چوب، تنها در تولید انواع کاغذ شاهد رشد بوده ایم و در تولید کارتن نیز در مقایسه با سال ۱۴۰۰ تنها ۱۰۰ تن، اگرچه افزایش تولید به ثبت رسیده، اما رقم ناچیزی است؛ در ۴ ماهه نخست امسال ۲۳۵ هزار و ۶۰۰ تن کارتن تولید شده که در مقایسه با سال گذشته ۲۳۵ هزار و ۵۰۰ تن، با رشد ۰.۱ درصد همراه بوده است.
این رشد، در مقایسه با رشد ۵.۸ درصدی تولید انواع کاغذ در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۱۳۹۹، قابل توجه است و اگر میانگین رشد در ماه‌های بعدی نیز ادامه یابد، رشد بیش از ۱۰ درصدی تولید انواع کاغذ برای سال ۱۴۰۱ قابل پیش بینی است.
کاهش ۱۲ درصدی تولید فیبر و نئوپان
برخلاف رشد تولید در انواع کاغذ، در نئوپان و فیبر کاهش تولید در ۴ ماهه نخست امسال ثبت شده است؛ براساس این گزارش، تولید فیبر در ۴ ماهه نخست امسال ۵۵۲ هزار و ۷۰۰ متر مکعب بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۶۳۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب کاهش ۱۲.۶ درصدی را رقم زده است. تولید فیبر برای ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ نیز، ۱۴.۹ درصد ثبت شده است.
در تولید نئوپان نیز، ۲۶۴ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در ۴ ماهه نخست امسال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۳۰ هزار و ۵۰۰ مترمکعب، رشد منفی ۱۲ درصدی را به ثبت رسانده است این کاهش تولید در حالی اتفاق افتاده است که تولید نئوپان در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰، رشد ۱۱ درصدی را در مقایسه با سال ۱۳۹۹ تجربه کرده بود.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط