دومین سقوط بزرگ بورس در آذرماه /روز سرخ بازار سهام

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۲۱/آذر/۱۴۰۰

امروز شاخص کل بورس تهران ۲۳ هزار واحد ریزش کرد که دومین سقوط بزرگ شاخص کل بورس تهران در آذر ماه است.

در معاملات روز یکشنبه، ۲۱ آذر ۱۴۰۰، شاخص کل بورس پایتخت با نزول ۲۳ هزار و ۷۳۰ واحدی نسبت به دیروز به رقم یک میلیون و ۳۲۰ هزار واحد رسید. کاهش ۲۳ هزار واحدی، دومین سقوط بزرگ شاخص کل بورس تهران در آذر ماه است.

شاخص هم وزن نیز افت کرد و با کاهش ۵ هزار و ۸۸۲ واحدی در سطح ۳۵۵ هزار و ۶۱۲ واحدی ایستاد.

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۹۰ واحد پائین آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۹۳۰ واحد قرار گرفت.

افت ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با افت ۳.۷ درصدی به رقم ۴ هزار و ۸۳۲ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و ۸۱۶ میلیارد تومان بود که ۳۸ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام افت کرد و با کاهش ۲۷ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۲۳۴ میلیارد تومان رسید که ۴۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در روز یکشنبه شامل می‌شود.

نمادهای تأثیرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «فملی»، «فارس» و «فولاد» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و «غکورش»، «پرداخت» و «وخاور» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «مارون» و «فرابورس» بیشترین تاثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «سغدیر»، «بمپنا» و «افرا» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و شستا و برکت در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فرابورس، فجهان و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط