دستورات ویژه معاون اول رئیس جمهور برای رفع مشکل کاغذ/ اختصاص ۴۰ میلیون دلار ارز و رفع موانع در فرصتی یک ماهه

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۱۳/آبان/۱۴۰۰

معاون فرهنگی وزارت ارشاد از اختصاص ۴۰ میلیون دلار برای واردات کاغذ نشر و مطبوعات خبر داد و گفت: ظرف یک ماه آینده دستورات لازم برای رفع مشکلات کارخانه‌های تولید کاغذ توسط معاون اول رئیس جمهور صادر خواهد شد.

یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از برگزاری جلسه با معاون اول رئیس جمهور با موضوع کاغذ خبرداد گفت:‌ بر اساس تصمیمی که در جلسه امروز با معاون اول رئیس جمهور گرفته شد،‌ مبلغ ۴۰ میلیون دلار برای واردات کاغذ نشر و روزنامه از سوی دولت به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص خواهد یافت.
وی ادامه داد:‌ ۲۰ میلیون دلار برای واردات کاغذ نشر و ۲۰ میلیون دلار برای واردات کاغذ مطبوعات به جهت رفع نیاز فوری ناشران و مطبوعات اختصاص خواهد یافت،‌ این مبلغ بزودی در اختیار ما قرار می‌گیرد و واردات را آغاز خواهیم کرد.
احمدوند تصریح کرد:  همچنین تصمیم مهمی درباره افزایش تولید داخلی کارخانجات کاغذ گرفته شد که به موجب آن موانع بر سر راه تولید برطرف شود. در این راستا کمیته‌ای متشکل از وزارت صمت، وزارت ارشاد،  وزرات جهاد کشاورزی و بانک مرکزی برای رفع مشکلات موجود کارخانجات داخلی تشکیل شده که ظرف دو هفته آینده موانعی که وجود دارد را احصا و به معاون اول رئیس جمهور ارائه می‌کند تا دستورات لازم برای رفع این مشکلات صادر شود
وی گفت: کارگروه کاغذی نیز در معاونت فرهنگی تشکیل شده است که ظرف یک ماه گذشته بازدیدهایی از کارخانجات تولید داخل داشته و در گفت‌وگو با مدیران این کارخانه‌ها گزارش جامع و دقیقی از وضعیت موجود تولید آماده کرده است،‌ عزم و اراده دولت برای رفع مشکلات تولید داخل جدی است و وزارت صمت نیز همراهی خوبی با این موضوع دارد. ان شالله با همکاری بخش‌های مختلف دولت به زودی شاهد افزایش تولید کارخانجات داخلی خواهیم بود.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط