خودکفایی در صنعت نشر و تولید کاغذ اولویت دولت است

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۲۶/اسفند/۱۴۰۰

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش برای خودکفایی در صنعت نشر و تولید کاغذ را در اولویت این دولت عنوان کرد و از فعالیت‌های متنوع در حوزه نشر و کتاب برای آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی روز سه شنبه – ۲۴ اسفندماه- در مراسم سی‌ و نهمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست‌ و نهمین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در تالار وحدت تهران اظهار داشت: دولت مردمی از ابتدا تلاش کرد تا پابه‌پای اقتصاد به فرهنگ و هنر هم توجه جدی شود از این رو از ابتدای دولت در این حوزه شاهد ارتقاء و تلاش چشمگیر در این حوزه هستیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برای حوزه کتاب، فعالیت‌های متنوعی مدنظر قرار گرفته است، تلاش برای خودکفایی در صنعت نشر و تولید کاغذ را از اولویت های این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی عنوان کرد و گفت: تلاش‌ این است تا پایان سال ۱۴۰۱ تا ۸۰ درصد به خودکفائی در حوزه کاغذ برسیم.
اسماعیلی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم همه کارهایی را که برای تولید ارزان کتاب و حوزه نشر لازم باشد مد نظر قرار داده و با جدیت دنبال کنیم.
عضو کابینه دولت مردمی اظهارداشت: با وجود شیوع کرونا، کار بزرگی که دولت مردمی انجام داد، تلاش برای تعطیل نشدن برنامه‌های فرهنگی بود. در این مدت، دو دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران برگزار شد که در دوره دوم یک‌میلیون و ۳۳۱ هزار نسخه کتاب فروخته شد و این کتاب‌ها به‌صورت رایگان به ۲ هزار و ۹۷۵ روستا و یکهزار و ۲۶۵ شهر ارسال شدند که اتفاقی کم‌نظیر بوده است.
اسماعیلی اضافه کرد: با تمهیدی که در ستاد ملی مبارزه با کرونا دیده شده، ان‌شاءالله نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال ۱۴۰۱ به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سه فعالیت‌ مهم فرهنگی دولت سیزدهم، گفت: در این چندماهه که از فعالیت دولت مردمی می‌گذرد، شاهد برگزاری جایزه ادبی جلال آل احمد و جشنواره شعر فجر بودیم و این سومین رویداد مهم فرهنگی بود که با دقت و جدیت فراوان و داوری‌های علمی انجام شد.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط