خریداران بورس ورق را برگرداندند

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۲۱/بهمن/۱۴۰۰

شاخص کل بورس مسیر روز قبلی را در نوسان محدود دنبال کرد. خریداران در یک ساعت پایانی ورق را برگرداند.

معاملات روز چهارشنبه یک پله پایین ر از معاملات روز سه شنبه مسیر صعودی را دنبال کرد. بدین تریب شاخص کل بورس با افزایش ۳.۰۴ هزار واحدی (۰.۲ درصدی) در نقطه ۱.۲۸۴ میلیون واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۶۳۰ واحدی (معادل ۰.۱۹ درصد) در مقطه ۳۲۶.۲ هزار واحد ایستاد.

در بورس، فارس، ومعادن، وپاسار و خودرو جزو نمادهایی که بودند که بیشترین تاثیر را در تداوم مسیر صعودی شدن شاخص کل بورس داشتند.

شاخص کل فرابورس هم با افزایش ۷۴.۳ واحدی در نقطه ۱۷.۵۸ هزار واحد ایستاد. بپارس، غصینو، اتکای و تجلی جزو نمادهایی بودند که باعث شدند شاخص کل فرابورس سبزرنگ بماند.

کاهش ارزش معاملات در بورس و فرابورس

ارزش کل معاملات امروز هم با کاهش قابل ملاحظه ای نسبت به روزهای قبل، ۴.۹۷ هزار میلیارد تومان شد که سهم ارزش معاملات خرد سهام ۳.۰۸ هزار میلیارد تومان بود.

تراز پول حقیقی ها هم به نفع فروشندگان بود؛ حقیقی ها ۳۲۹.۴ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند و ۹۳.۵ میلیارد تومان نیز به صندوق های با درآمد ثابت وارد کردند. روند خروج پول حقیقی ها از بازار سهام دوباره نسبت به روز قبل افزایشی بود.

بیشترین  خروج پول حقیقی ها برای نماد فملی با ۵۳.۸ میلیارد تومان بود. حقیقی ها همچنین در نمادهای اتکای با ۳۷.۱ میلیارد تومان، فولاد با ۲۰ میلیارد تومان، شبندر با ۱۴.۲ میلیارد تومان و کگل با ۱۳.۳ میلیارد تومان نیز پول هایشان را بیرون کشیدند.

در معاملات امروز در سه نماد فرابورس با ۱۲ میلیارد تومان، خپارس با۵.۷ میلیارد تومان و وساخت با ۵ میلیارد تومان شاهد ورودی پول حقیقی ها در بازار سهام بودیم.

حقوقی ها البته در نمادهای شتران، شپنا، ملت، فملی و کرازی بیشترین موقعیت خرید و در نمادهای وبملت، وبصادر و وتجارت بیشترین موقعیت فروش ایجاد کردند.

خریداران در بورس و فرابورس جلو زدند

سرانه معاملاتی حقیقی ها نیز شکاف ۴.۱ میلیون تومانی به نفع خریداران به ثبت رسید؛ سرانه خرید حقیقی ها ۱۴ میلیون تومان و سرانه فروش هم ۹.۹ میلیون تومان بود.

ارزش صف های خرید از ۵۸۸.۵ میلیارد تومان به ۳۷۷.۷ میلیارد تومان رسید. ارزش صف های فروش هم از ۲۶۷.۲ میلیارد تومان به ۲۷۴.۹ میلیارد تومان رسید.

تعداد نمادهای دارای صف خرید (۹۹ نماد) در شرایط نسبتا برابری با تعداد نمادهای دارای صف فروش (۸۶ نماد) قرار داشتند. نکته معاملات امروز برتری نسبی صف های خرید نسبت به صف های فروش بود که در یک ساعت ونیم پایانی معاملات اتفاق افتاد که میتواند برای تعیین حرکت معامله گران در روز شنبه تعیین کننده باشد.

بیشترین نسبت حجم به شناوری هم برای نماد ولکار با ۹.۳ درصد بود. در معاملات امروز لیزینگ کارآفرین در بازار دوم بورس، شرایط برای صف های خرید و فروش متعادل بود. بازدهی سهم ها مثبت بود.

کدام سهام ها در بورس و فرابورس سودده بودند

در بورس بیشترین بازدهی در معاملات امروز برای دو نماد فنورد و حفاری با ۴.۹۸ درصد بود. بیشترین کاهش قیمت هم برای کساپا با ۴.۹۸ درصد بود. بیشترین حجم معامله در نمادهای خودرو، خساپا، خپارس و خگستر بود. بیشترین کاهش ارزش بازار هم برای نمادهای فولاد، فملی، شپدیس، پارسان و فولاد بود.خودرویی ها، فلزات اساسی، بانکها و شیمیایی ها جزو صنایعی بودند که جزو برترین گروه های صنعت بودند.

در فرابورس بیشترین بازدهی در معاملات امروز برای بالاس با ۴.۹۱ درصد بود. بیشترین کاهش قیمت هم برای کپرور با ۴.۵۵ درصد بود. بیشترین حجم معاملات امروز هم برای تجلی، کرمان، کارا و اتکای بود. بیشترین کاهش ارزش بازار هم برای مارون، آریا، توسن، کزغال و شبصیر بود.

  • 1

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط