توقیف محموله ۱۰۰ تُنی چوب قاچاق در قزوین

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۱۹/اردیبهشت/۱۴۰۱

با توقیف خودروهای موصوف، بیش از ۱۰۰ تن محموله چوب قاچاق کشف، ضبط و توقیف شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: حسب اخبار واصله مبنی بر قاچاق چوب از محورهای مواصلاتی استان قزوین مطابق اقدامات صورت گرفته طی ۲ روز اخیر بیش از ۱۵ دستگاه تریلر حمل چوپ قاچاق توقیف و به پارکینگ انتقال یافت. با توقیف خودروهای موصوف، بیش از ۱۰۰ تن محموله چوب قاچاق کشف، ضبط و توقیف شد.
محمد قاسمی در تشریح این خبر گفت: حسب اخبار واصله مبنی بر قاچاق چوب از محورهای مواصلاتی استان قزوین به مقصد استان‌های شمالی، دستورات قضایی لازم مبنی بر استقرار گشت‌های ایست و بازرسی عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی استان در محور قزوین- رشت صادر شد.
بنا بر اعلام روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، وی افزود: در همین راستا مطابق اقدامات صورت گرفته، طی ۲ روز اخیر بیش از ۱۵ دستگاه تریلر حمل چوپ قاچاق توقیف و به پارکینگ انتقال یافت. با توقیف خودروهای موصوف، بیش از ۱۰۰ تن محموله چوب قاچاق کشف، ضبط و توقیف شد، که این میزان قاچاق چوب جای نگرانی دارد.
دادستان قزوین تأکید کرد: قطع بی‌رویه درختان مثمر و جنگلی آسیب‌های سنگین و جبران‌ناپذیری را به محیط زیست وارد می‌سازد و به همین خاطر مبدأ بارگیری چوب‌های قاچاق و مقصد آن‌ها در مرحله شناسایی قرار دارد و قطعاً با عوامل دخیل برخورد قاطع خواهد شد.
وی اظهار کرد: قطع درختان باید با اخذ مجوز از سوی اداره کل منابع طبیعی صورت گیرد و هرگونه قطع غیرمجاز درختان و حمل آنها ممنوع و در صورت کشف، قاچاق محسوب می شود و برای متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
این مسئول گفت: عوامل بومی و محلی باید نسبت به این موضوع حساسیت ویژه داشته باشند و با توجه به گستردگی اراضی و باغات، قطع  هرگونه درخت و حمل آن‌ها را به سازمان‌های متولی، مراجع انتظامی اطلاع دهند، تا اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان، ضمن هشدار جدی به متخلفان خاطرنشان کرد: بر اساس دستورات قضایی صادره به عوامل انتظامی و تشکیل گشت‌های ایست و بازرسی توسط یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی، حمل و نقل هرگونه چوب فاقد مجوز از محورهای مواصلاتی استان ممنوع بوده و خودروهای حمل توقیف و به پارکینگ منتقل شده و برای متخلفان پرونده تعزیراتی تشکیل می‌شود.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط