تغییر لاین طلا/ بیت‌کوین ۹۰هزار دلاری در راه است؟

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۲۲/آبان/۱۴۰۰

دیروز بیت کوین روند کاهشی پیدا کرد اما طلا توانست پس از ورود به روند کاهشی در ساعات پایانی بازار به مسیر صعودی باز گردد.

دیروز طلا پس از گذراندن مسیر بامدادی خود در قلمرو منفی، بار دیگر وارد روند افزایشی شد و در پایان روز با تراز مثبت پرونده خود را بست.

روز جمعه، داده های اولیه از دانشگاه میشیگان نشان داد که شاخص مصرف کننده به ۶۶.۹ رسیده است، این رقم نسبت به رقم ۷۱.۷ در اکتبر(شهریور) کاهش یافته بود. این داده ها به طور قابل توجهی پایین تر از انتظار بود زیرا تحلیل‌گران انتظار داشتند که این رقم در نوامبر به حدود ۷۲.۵ برسد.

این رقم پایین‌ترین میزان در یک دهه اخیر است و دانشگاه میشیگان خاطرنشان کرد که از هر چهار مصرف‌کننده یک نفر به کاهش خرید ناشی از تورمی در استانداردهای زندگی خود اشاره کرده اند. آدام باتن، استراتژیست ارشد ارز در سایت Forexlive.com در این باره گفت: نیمی از خانوارها پیش بینی کردند که درآمد واقعی در سال آینده کاهش پیدا می‌کند.

باتن خاطرنشان کرد که شاخص دلار آمریکا در واکنش به این گزارش کاهش یافته است. این تحول عملا به سود طلا تمام شد.

پس از انتشار این داده ها، بازار طلا دوباره به محدوده مثبت جهش کرد. معاملات آتی طلا در دسامبر(دی) آخرین بار با ۰.۲۴ درصد افزایش در روز به ۱۸۶۸.۴۰ دلار رسید.

این داده ها همچنین نشان می دهد که انتظارات تورمی مصرف کننده همچنان بالاتر می رود. در این گزارش آمده است که مصرف‌کنندگان انتظار دارند تورم سالانه به ۴.۹ درصد افزایش یابد، نسبت به برآورد قبلی که ۴.۸ درصد بود.

نگرانی سرمایه گذاران از افزایش خارج از کنترل تورم در این هفته پس از اینکه شاخص قیمت مصرف کننده افزایش سالانه ۶.۲ درصدی را در ماه گذشته نشان داد، که بالاترین افزایش از سال ۱۹۹۰ بود، به طور قابل توجهی افزایش یافت. بنابراین برخی از اقتصاددانان، می گویند فضای روانی می تواند حتی بسیار بدتر شود.

آینده ۹۰هزار دلاری برای بیت کوین

در آخرین به روز رسانی بازار بیت کوین (BTC) در ۱۲ نوامبر، پلتفرم معاملاتی Decentrader بر فضای مثبت روانی عمومی بازار در مورد قیمت بیت کوین تاکید کرد.

آخرین تحلیل های فنی نشان می دهد بیت کوین با وجود عقب نشینی در هفته های آینده به ۹۰ هزار دلار خواهد رسید.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط