تعادل در بازار کاغذ با ورود ۳هزار تن کاغذ تحریر تا هفته آینده/ توصیه کارشناسان بازار کاغذ: فعلاً کاغذ نخرید

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۲۸/فروردین/۱۴۰۱

یکی از کارشناسان بازار کاغذ از ورود یک محموله ۳هزارتنی تحریر از شنبه به بازار کاغذ خبر داد و گفت:‌ با ورود این محموله تعادل بیشتری در بازار ازهم‌گسیخته این روزهای کاغذ ایجاد خواهد شد.

محسن قدبیگی فعال بازار کاغذ و  مدیر مرکز اطلاعات کاغذ ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ ضمن انتقاد از آشفتگی موجود در بازار کاغذ آن را بی‌سابقه خواند و گفت: وضعیت به‌گونه‌ای است که هم بازاریان هم فروشندگان و هم تاجران از قیمت‌ها ناراضی هستند.
وی ادامه داد:‌ اگر به همین منوال پیش رویم،‌ قیمت کالاهای وابسته به کاغذ از جمله کتاب و  دفاتر تحریر نیز افزایش قابل‌توجهی خواهد داشت.
قدبیگی تصریح کرد:‌ افزایش قیمت‌های اخیر در پی وارد شدن تقاضای شدید به بازار است،‌ توازن عرضه و تقاضا بر هم خورده و این افزایش قیمت‌ها را در پی داشته است،‌ بازگشایی مدارس‌، تولید دفاتر تحریر،‌ برگزاری نمایشگاه کتاب تهران و… موجب شده است تقاضا در بازار به دوره پیش از کرونا بازگردد. جنگ اوکراین نیز افزایش قیمت انرژی را در پی داشت که منجر به افزایش جهانی قیمت کاغذ شد.
وی ادامه داد:  توصیه این روزهای کارشناسان بازار کاغذ این است که مصرف‌کنندگان فعلاً یک هفته خرید خود را به تعویق بیندازند، محموله‌های جدیدی در راه است که می‌تواند اوضاع را کنترل کند.
قدبیگی ادامه داد‌: در این راستا یکی از واردکنندگان هفته آینده یک محموله ۳هزارتنی کاغذ تحریر را از گمرکات بندرعباس ترخیص خواهد کرد،‌ این ۳هزار تن با ارز مبادله‌ای خریداری شده است و ظرف هفته آینده وارد بازار خواهد شد و می‌تواند کمک زیادی برای ایجاد تعادل در بازار کند، بر این اساس کاهش موجودی تا اندازه‌ای جبران می‌شود.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط