بازگشت قیمت دلار تهران به زیر سایه دلار هرات

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۲۷/مهر/۱۴۰۰

قیمت دلار دیروز با ۲۷ هزار و ۱۵۰ تومان شروع به کار کرد و تا ظهرنیز در همین حوالی معامله می‌شد، اما هر چه از ظهر گذشت، فاصله نرخ دلار از قیمت صبح بیشتر شد.
دیروز نرخ دلار در بازار تهران تابع بازار هرات بود، شکست مقاومت ۲۷ هزار تومان در هرات اولین سیگنال‌ها را به تهران داد تا نرخ به سمت ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان حرکت کند. جالب اینکه در ساعت ۱۹ نرخ تهران و هرات تقریبا با هم برابرند، یعنی در همان محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان.
باز هم خبرهای برجامی، فرمان نرخ ارز را در دست گرفتند. در واقع نه پیش‌بینی‌هایی که راجع به نرخ دلار می‌شد، نه اتفاقاتی که در فضای اقتصاد کلان ایران می‌افتد، اثر چندانی بر روند بازار ارز نداشتند، آنچه که فعلا بازار ارز را صعودی یا نزولی می‌کند، اخبار برجامیست(  منظور از صعود یا نزول، بازی قیمت در دامنه نوسان ۲۷ تا ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان بوده). البته اخبار ضد برجامی هم در بازار گردش داشت؛ این اخبار ضدونقیض یک نوع کلافگی در معامله‌گران دلار ایجاد کرده است. به همین دلیل،‌ معامله در بازار کم بوده و حتی گفته می‌شود تعداد زیادی از معامله‌گران بعد از ظهر دست به معامله نزدند. بخشی از این بی رقمگی را می‌شود به انتظار هم تعبیر کرد. بسیاری از معامله‌گران  در انتظار سخنان رئیس جمهور بودند که امشب در تلویزیون پخش شد. صحبت‌های دیروز رئیس جمهور در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، چندان به مذاق بازار خوش نیامد، چرا که از آن صحبت‌ها، نگرانی امنیتی به بازار تزریق شد. امشب صحبت‌های برجامی رئیس جمهور و احتمالا اظهارنظرهای ابراهیم رئیسی در خصوص بازار ارز، میتواند برای معامله گران مهم باشد.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط