بازگشت قیمت بیت کوین و طلا به مسیر رشد

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۲۰/آذر/۱۴۰۰

دیروز قیمت بیت کوین و طلا هر دو روندی افزایش داشتند.

معاملات آتی فلز زرد در روز جمعه افزایش یافت، حتی در میانگین هفته به سمت جلو حرکت کرد، در حالی که واهمه از افزایش نرخ بهره در آمریکا بیشتر از عدد مطرح شده در پیش‌بینی‌ها موجب تاثیر در ارقام شاخص قیمت مصرف کننده در ماه نوامبر(آذر) شد. در حال حاضر این میزان در بالاترین حد در ۴۰ سال گذشته است.

فعال ترین قرارداد آتی طلای آمریکا، دسامبر، معاملات روز جمعه را ۸.۱۰ دلار یا ۰.۵ درصد افزایش داد و به ۱۷۸۴.۸۰ دلار در هر اونس رسید. برای هفته، ۰.۱ درصد افزایش یافت.

اد مویا از پلتفرم معاملات آنلاین OANDA معتقد است: «طلا  پس از انتشار گزارش تورم  که عمدتاً با پیش‌بینی‌ها مطابقت داشت، به آرامی روند خود را به مسیر گذشته بازگرداند.»

اما مویا همچنین هشدار داد که چرخه افزایش نرخ بهره یک ریسک بزرگ است و می‌تواند باعث فروش وحشتناک طلا ودر نتیجه سقوط آزاد قیمت این فلزگرانبها شود.

او گفت: « محدوده معاملاتی اخیر طلا از ۱۷۶۰ دلار و ۱۸۰۰ دلار ممکن است همچنان تا تصمیم گیری FOMC در هفته آینده باقی بماند.»

FOMC یا کمیته بازار آزاد فدرال فدرال رزرو در نوامبر تصمیم گرفت که هر ماه ۱۵ میلیارد دلار از ۱۲۰ میلیارد دلاری که برای خرید اوراق قرضه و سایر خریدهای دارایی برای حمایت از اقتصاد از زمان شیوع کووید-۱۹ در مارس ۲۰۲۰ هزینه کرده است، کاهش دهد. با این حال، در هفته‌های اخیر، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و دیگر مقامات ارشد FOMC اعلام کرده‌اند که تیپرینگ سریع‌تر و افزایش نهایی نرخ بهره برای مهار تورم ناشی از پیامدهای پاندمی کرونا، ضروری است.

وزارت کار روز جمعه اعلام کرد، قیمت‌های مصرف‌کننده در آمریکا در سال منتهی به نوامبر ۶.۸ درصد افزایش یافته است، و همچنان به رشد هولناک خود پس از سریع‌ترین رشد در تقریباً چهار دهه در یک ماه قبل ادامه می‌دهد.

در همین حال، آمار وزارت کار آمریکا نشان می‌دهد که با از سرگیری بهبود روند بازار کار پس از همه‌گیری، ادعاهای بیکاری در آمریکا هفته گذشته به ۱۸۴هزار رسید. این رقم پایین‌ترین رقم در بیش از ۵۰ سال گذشته است. در همین حال، نرخ بیکاری در ماه نوامبر به ۴.۲ درصد رسید.

gold (2)

همچنین قیمت بیت کوین، که توسط جمعی از سرمایه گذاران به عنوان محافظی در برابر تورم دیده می شود، پس از گزارش CPI از اداره آمار کار وزارت کار ایالات متحده، ۲ درصد افزایش یافت.

Screen Shot 1400-09-20 at 00.51.05

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط