افزایش قیمت ۳۰ هزارتومانی کاغذ تحریر در بازار/ موجودی کافی است

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۲۰/مهر/۱۴۰۰

قیمت کاغذ تحریر در بازار آزاد در هفته جاری با فزایش نسبی همراه بوده و امروز به بندی ۶۶۰ هزار تومان رسید. در عین حال فعالان این بازار از موجودی مناسب این کالا در بازار خبر داده‌اند.

افزایش قیمت‌ در بازار داخلی کاغذ و مقوا در روزهای گذشته ادامه داشته و هر بند کاغذ چاپ و تحریر ۳۰ هزار تومان با افزایش قیمت مواجه شده است. بر این اساس کاغذ تحریر ۷۰ در ۱۰۰ با گرماژ ۷۰ گرم به بندی ۶۵۰ هزار تومان رسیده است.

از سوی دیگر سایر انواع کاغذ نیز در بازار با افزایش قیمت همراه بوده‌ است،‌ از آن جمله کاغذ روزنامه است که به بندی ۲۳ هزار و ۵۰۰ رسیده است. در دو ماه گذشته قیمت این کاغذ از ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان متغیر بوده است.

کاغذ گلاسه نیز دیگر کالایی است که در بازار کاغذ دچار افزایش قیمت شده است،‌ گاغذ گلاسه که تا یک ماه پیش ۲۲ هزار تومان بود حالا به بالای ۲۸ هزار تومان افزایش یافته است.

کارشناسان افزایش قیمت‌های فعلی در بازار را مرتبط با کمبود کالا ندانسته و اظهار می‌دارند که کاغذ در بازار به اندازه کافی وجود دارد و تنها کاهش بند چمنی در کاغذ تحریرموجب افزایش قیمت این کالا شده است،‌ در حالیکه برندهای دیگر کاغذ تحریر هم‌چنان به اندازه کافی در بازار موجود هستند.

پیش‌بینی‌ها حاکی از ادامه‌دار بودن روند افزایش قیمت در بازار کاغذ ومقواست؛ زیرا در نیمه دوم سال معمولا حجم فعالیت‌ها بیشتر شده و تقاضا برای این کالا رو به فزونی می‌رود،‌ از سوی دیگر خبرهایی حاکی از بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در ماه‌های آتی این امید را برای بازار کاغذ و مقوا به وجود آورده که رکود کاهش بیشتری داشته باشد.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط