افزایش قیمت دلار در سه بازار/ قیمت یورو در سنا در قله ۶ ماهه

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۱۰/مهر/۱۴۰۰

متوسط قیمت ها در بازار ارز هفته گذشته؛ قیمت دلار بازار رکورد زد. دلار سنا تغییر کانال دارد. قیمت دلار متشکل روی بیشترین مقدار سال قرار گرفت اما حجم عرضه هفتگی دلار کاهش یافت.

قیمت دلار آمریکا در آخرین روز هفته اخیر تا ۲۸ هزار و ۳۹۰ تومان بالا رفت و رکود قیمت دلار در سال جاری ارتقا یافت. متوسط هفتگی قیمت دلار نیز رقم‌هایی را به ثبت رساند که از ابتدای سال جاری سابقه نداشت. متوسط قیمت دلار آزاد که در هفته گذشته روی ۲۷ هزار و ۴۴۳ تومان قرار داشت به مرز ۲۸ هزار تومان نزدیک شد و روی ۲۷ هزار و ۹۵۶ تومان ایستاد. متوسط قیمت دلار سنا به کانال ۲۷ هزار تومان وارد شد و روی ۲۷ هزار و ۴۷۷ تومان قرار گرفت. متوسط قیمت دلار متشکل نیز به کانال قیمتی بالاتر انتقال یافت و روی ۲۷ هزار و ۴۴ تومان ایستاد.

متوسط هفتگی قیمت یورو افزایش یافت

متوسط هفتگی قیمت یورو نیز در هفته اخیر افزایش یافت. قیمت یورو آزاد از ۳۲ هزار و ۱۹۲ تومان به ۳۲ هزار و ۵۴۷ تومان رسید. رکورد قیمت هنوز به هفته بیست و سوم سال (۴ هفته قبل ) اختصاص دارد که ۳۲ هزار و ۵۸۲ تومان ثبت شده بود. قیمت یورو سنا به کانال ۳۲ هزار تومان وارد شد و روی ۳۲ هزار و ۹۹ تومان ایستاد. قیمت یورو متشکل از ۳۱ هزار و ۱۶۸ تومان در هفته گذشته به ۳۱ هزار و ۵۰۲ تومان در هفته اخیر افزایش یافت. قیمت یورو متشکل و سنا رکورد سالانه را ارتقا دادند، ورود قیمت هفتگی یورو سنا به کانال ۳۲ هزار نیز از ابتدای سال سابقه نداشت.

عرضه هفتگی دلار کاهش یافت

با وجود افزایش قابل توجه قیمت دلار، حجم عرضه دلار در بازار متشکل کاهش یافت. عرضه دلار از ۵۱ میلیون و ۹۴۰ هزار در هفته گذشته به ۴۱ میلیون و ۶۹۴ هزار در هفته اخیر رسید. البته نمی‌توان گفت که عرضه هفتگی دلار در سطوح پایینی قرار گرفت، زیرا هفته گذشته حجم عرضه بسیار بالا بود و رکورد سال جاری محسوب می‌شد. از طرفی این هفته یک روز تعطیل داشت و این مسئله نیز می‌توانست در کاهش عرضه هفتگی نقش داشته باشد. با توجه به افزایش قیمت دلار در بازار متشکل بخشی از کاهش عرضه نیز می تواند طبیعی باشد.

بر خلاف دلار حجم عرضه یورو در بازار متشکل رشد کرد. عرضه یورو در هفته گذشته روی ۳ میلیون و ۵۸۸ هزار قرار داشت. حجم عرضه یورو در این هفته ۱۴ درصد رشد کرد و روی ۴ میلیون و ۱۰۴ هزار قرار گرفت.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط