اعطای یارانه کاغذ به روزنامه‌ها از سال آینده

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۱۹/اسفند/۱۴۰۰

دبیرکل مطبوعاتی وزارت ارشاد گفت: هیچ تقسیم بندی یارانه کاغذ به مطبوعات صورت نگرفته اما از اوایل سال آینده و بر اساس یک سری ملاک‌ها از جمله تیراژ بالا اختصاص خواهد یافت.

ه گزارش خبرنگار مهر، ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از ظهر سه‌شنبه در جریان سفر خود به اصفهان و در نشست هم‌اندیشی مدیران روزنامه‌های استان اصفهان اظهار داشت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک پل ارتباطی بین مطبوعات و خبرنگاران هستیم و دو بخش حقیقی و حقوقی وظایفی بر عهده داریم. سیاست دولت در معاونت مطبوعاتی در این دوره بر اساس سه محور تدوین شده که شکل‌گیری نظام صنفی سازمان رسانه یکی از مهمترین آن‌ها است.
وی با بیان اینکه «به دنبال با شکل‌گیری نظام صنفی روزنامه نگاری هستیم» ادامه داد: تلاش ما این است که روزنامه‌نگاری به عنوان شغل در کنار سایر مشاغل محسوب کنیم و در این راستا صندوق اعتبار هنر نیز به عنوان یک گام حمایتی برای روزنامه نگاران هنرمندان و نویسندگان ایجاد شده است. برای تحقق و اعتبار بخشیدن به این نظام صنفی یک سوم بودجه وزارت ارشاد را به امور آمایش رتبه بندی خبرنگاران، مطبوعات و نیز یارانه و محتوا اختصاص یافته، اما این به معنای عدالت صد درصدی نیست.
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ملاک ما در این دوره برای مطبوعات فقط ملاک انقلابی و غیر انقلابی و محتوا محوری است. سیاست دولت سیزدهم در تقویت روزنامه استانی و محلی بوده و این در حالی است که در دنیا نیز روزنامه‌های محلی فراتر از روزنامه سراسری هستند. در رتبه بندی مطبوعات روزنامه‌های محلی و سراسری مطبوعات و رسانه‌ها باید نیازهای جدید مخاطب را به رسمیت شناخته و در فضای مجازی فعال شود، زیرا رسانه باید فرزند زمان خویش باشد.
شمسایی با اشاره یارانه مطبوعاتی اظهار داشت: ما برای حقوق مطبوعات در یارانه، آگهی‌ها کوتاه نمی‌آییم و معتقدیم باید در این زمینه انضباط ایجاد شود. دو هزار و ۸۰۰ رسانه درخواست مجوز داشتند و این درخواست‌ها بسیار زیاد بوده و برخی از عدم مجوزها شاکی هستند اما برای این تعداد درخواست، مجوز صادر نمی‌شود و باید ملاک‌هایی برای مجوز در نظر گرفته شود.
وی درباره یارانه کاغذ، گفت: در حال حاضر هیچ تقسیم بندی یارانه کاغذ به مطبوعات صورت نگرفته اما از اوایل سال آینده و بر اساس یک سری ملاک‌ها از جمله تیراژ بالا اختصاص خواهد یافت. یارانه مطبوعاتی، سیاست تزریق بودجه عمومی برای ارتقای سواد مطالعه مردم است که به دلیل رقابت بهتر بین بخش خصوصی بیش از بخش دولتی توزیع می‌شود.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط