استفاده از صنایع سازگار با محیط زیست جایگزین مناسب برای تولید کاغذ از چوب

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۱۸/خرداد/۱۴۰۲

محیط زیست

لرستان – مدیرکل محیط زیست لرستان بر برنامه‌ریزی برای استفاده از صنایع جایگزین و محصولات سازگار با محیط زیست برای تولید کاغذ در کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، علی سالاروند عصر سه‌شنبه در ادامه‌ سلسله نشست‌های خبری مدیران دستگاه‌های اجرایی لرستان در قالب برنامه‌ سه‌شنبه‌های خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.

مدیرکل محیط زیست لرستان گفت: در ازای یک تن خمیر کاغذ، بین ۱۲ تا ۱۸ درخت قطع می‌شود؛ بنابراین باید برنامه‌ریزی کرد که از صنایع جایگزین و محصولاتی که سازگار با محیط زیست هستند در تولید کاغذ استفاده کرد.

وی به باگاس نیشکر اشاره کرد و افزود: باگاس نیشکر محصول جانبی نیشکر است که قبلاً دور انداخته یا سوزانده می‌شد و در حال حاضر این فیبر گیاهی به عنوان منبع جایگزین سوخت و کاغذ کاربردهای متعددی پیدا کرده و در نتیجه تاثیر آن بر آلودگی و مصرف انرژی کاهش می‌یابد.

سالاروند با اشاره به شاخص‌های مدیریت سبز گفت: در دولت الکترونیک با توجه به این شاخص‌ها به دنبال حذف کاغذ از دستگاه‌های اجرایی برای مصرف بهینه هستیم.

وی به طرح تنفس جنگل‌های شمال اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح فشار زیادی بر جنگل‌های زاگرس وارد کرده است و کار منابع طبیعی و محیط زیست در این زمینه بسیار سخت شده است و باید تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشیم که این طرح به اتمام برسد.

سالاروند گفت: با توجه به اهمیت فرهنگ‌سازی در زمینه محیط زیست برنامه‌های مختلفی در این حوزه اجرا شده است که در این رابطه رتبه برتر کشور را در حوزه کودکان و نوجوانان کسب کرده‌ایم.

مدیرکل محیط زیست لرستان با اشاره به اینکه اولین خانه‌های محیط زیست کشور در لرستان راه‌اندازی شده‌اند، عنوان کرد: در این خانه‌ها با توجه به برنامه‌های مختلفی که اجرا می‌شود کتاب‌های حوزه محیط زیست نیز اهدا و در اختیار این خانه‌ها قرار می‌گیرد.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط