ارزآوری ۷۰میلیون دلاری در صنعت کاغذ مازندران

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۷/اسفند/۱۴۰۰

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران: اجرای سه طرح نوآورانه صادراتی در این شرکت ۷۰میلیون دلار برای کشور ارزآوری دارد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران؛ مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران در دومین رویداد ملی شتاب در صنعت چوب و کاغذ کشور گفت: با اجرای سه طرح نوآورانه ارزآوری ۷۰میلیون دلاری با صادرات کاغذ صنعتی در مازندران دنبال می‌شود.
امید نیک نژاد با اشاره بر پیوند علم و صنعت در صنایع چوب و کاغذ گفت: هم اکنون سه طرح نوآورانه در خط تولید صنایع چوب و کاغذ استفاده شده است.
او با اشاره به تولید کاغذ چاپ و روزنامه در این مرکز به عنوان تنها مرکز تولیدی کشور افزود: با اجرای ایده‌های خلاقانه ۳۰میلیارد تومان امسال صرفه جویی در هزینه‌های تولید انجام شد.
مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران به ظرفیت تولید ۹۰هزار تُن در حوزه کاغذ و ظرفیت ۸۵هزار تُن کاغذ صنعتی اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی شد امسال در زمینه صادرات ۲۰هزار تُن کاغذ صنعتی صادر شود.
نیک نژاد ادامه داد:به تولید ۱۰۰هزار تُن تولید کاغذ رسیده ایم و تا پایان سال این رقم به ۱۱۰هزار تُن خواهد رسید.
او از برنامه ریزی برای ظرفیت سازی کاغذسازی خبر داد و گفت: افزایش ظرفیت به ۶۰هزار تُن کاغذ تحریر و ۸۵هزار تُن کاغذ صنعتی ارزآوری ۷۰میلیون دلاری دارد.
نیک نژاد افزود: در اجرای طرح‌های نوآورانه در صنعت چوب و کاغذ، کیفیت ورودی مواد اولیه و در خروجی ضایعات تصفیه شده با بهبود کیفیت دنبال می‌شود.
محمدی دبیر دومین جشنواره ملی استارت آپ صنعت چوب و کاغذ هم با بیان اینکه امسال ۱۰۵ ایده نوآورانه در مرحله مقدماتی دریافت شد گفت: در مجموع ۱۰ ایده نوآورانه به جشنواره راه یافت و ۴ ایده برتر انتخاب شدند.
بهینه سازی مصرف انرژی در صنایع چوب و کاغذ، تولید کاغذ با استفاده از الیاف بازیافتی و بهبود کیفیت خمیرکاغذ، استفاده از ضایعات در فرآیند تولید از خرده چوب، تصفیه پساب کاغذسازی و تولید کود به روش الکتروشیمیایی مهمترین ایده‌های ارائه شده در بهبود کیفیت چوب و کاغذ، استفاده از خرده چوب به عنوان ماده اصلی با توجه به اجرای طرح صیانت از جنگل مهمترین عناوین و ایده‌های نوآورانه ارائه شده در این همایش است.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط