اتحادیه اروپا محصولات کاغذی را به فهرست تحریم های روسیه اضافه کرد

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۱/اردیبهشت/۱۴۰۱

اتحادیه اروپا بسته تحریم‌های خود علیه روسیه را به تجارت با کاغذ، مقوا و خمیر گسترش داده است. بسته به درجه کاغذ، این می تواند بر واردات و/یا صادرات تأثیر بگذارد.

این مقررات که یک روز پس از انتشار در مجله رسمی اتحادیه اروپا در ۸ آوریل لازم‌الاجرا شد، دارای استثنائاتی است، مانند قراردادهای تجاری امضا شده قبل از ۹ آوریل.
با توجه به اعلام رسمی اصلاح مقررات (EU) شماره ۸۳۳/۲۰۱۴ در مورد اقدامات محدود کننده با توجه به اقدامات روسیه برای بی ثبات کردن اوضاع در اوکراین، شورای اتحادیه اروپا تصمیم (CFSP) 2022/578 را در ۸ آوریل در اصلاح تصمیم اتخاذ کرد. ۲۰۱۴/۵۱۲/CFSP.
طبق ماده ۳i، واردات کالاهای مندرج در پیوست XXI ممنوع است. این امر در مورد کالاهای دسته ۴۸۰۴، شامل کاغذ کرافت و مقوای بدون روکش، به صورت رول یا ورق، غیر از کالاهای شماره ۴۸۰۲ یا ۴۸۰۳، اعمال می‌شود.
همچنین در مورد کالاهای زیر ۴۷۰۵، یعنی خمیر چوب به‌دست‌آمده از ترکیبی از فرآیندهای خمیرکاری مکانیکی و شیمیایی اعمال می‌شود. (CTMP). کاغذ روزنامه روسی تحت تأثیر قرار نگرفته است.
در عین حال، طبق ماده ۳k، تولیدکنندگان اتحادیه اروپا مجاز به صادرات کاغذ و مقوای ذکر شده در ضمیمه XXIII به روسیه نیستند.
این مقررات در مورد کالاهای ۴۸۰۲، ۴۸۰۴ تا ۴۸۱۱، ۴۸۱۴، ۴۸۱۹، ۴۸۲۲ و ۴۸۲۳ اعمال می شود.
این موارد شامل صادرات کاغذ کرافت، تست لاینر، کاغذ صافی، کاغذ تخصصی و کاغذ چاپ و تحریر مانند LWC می باشد.
این ممنوعیت همچنین در مورد صادرات کارتن و کارتن های تاشو، کاغذ بازیافت شده (۴۷۰۷ ۱۰ و ۴۷۰۷ ۳۰) و خمیر شیمیایی (۴۷۰۱، ۴۷۰۳ تا ۴۷۰۶) اعمال می شود. صادرات خمیر محلول تحت تأثیر قرار نمی گیرد.
بلاروس به طور مستقیم تحت تأثیر تحریم ها قرار نمی گیرد.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط