آیا ادغام و تملک بیشتری در صنعت کاغذ چین رخ خواهد داد؟

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۱۸/تیر/۱۴۰۱

انجمن کاغذ چین ” برنامه پنج ساله چهاردهم ” خود را همراه با طرح کلی توسعه میان مدت و بلندمدت صنعت کاغذ در پایان سال ۲۰۲۱ منتشر کرد.

در این نشریه، اشاره شده است که در پنج سال آینده، یکی از اهداف اصلی چین افزایش تمرکز صنعت و تشویق شرکت‌های بزرگ خمیر کاغذ و کاغذ به رشد از طریق ادغام و تملک ، سرمایه‌گذاری مشترک و سایر اشکال است. همکاری در جهت ایجاد یک گروه جامع با رقابت بین المللی.
چین از سال ۲۰۱۱ به بزرگترین تولید کننده تبدیل شده است و ظرفیت بسیار بیشتری نسبت به سایر کشورها دارد. با این حال، صنعت در چین بسیار پراکنده تر از سایر کشورها است. هنگامی که نگاهی دقیق به سهم بازار ۵ شرکت برتر در ۵ کشور برتر بیندازیم، همانطور که در زیر نشان داده شده است، می بینیم که در چین، ۵ بازیکن برتر تنها کمتر از ۳۰ درصد از کل سهم بازار را به خود اختصاص می دهند – که بسیار است. در مقایسه با کشورهای دیگر کمتر است. بدیهی است که فضایی برای تجمیع این صنعت وجود دارد، اما سوال اینجاست که کدام گرید بیشترین پتانسیل را برای تجمیع دارد؟
در حالی که بخش کاغذ بسته بندی به طور مداوم بزرگترین بخش بوده است، رشد قابل توجهی در بخش کاغذ تیشو به سرعت در حال رخ دادن است.
CAGR بین ۲۰۰۷ تا ۲۰۲۵ حدود ۱۸.۴٪ است.
در همین حال، با افزایش ظرفیت، از سال ۲۰۲۱ شاهد ورود بازیگران جدید زیادی به بازار کاغذ تیشو بوده‌ایم که به نظر می‌رسد این بخش را پراکنده‌تر نشان می‌دهد.

با این حال، به نظر می رسد رتبه بندی “بازیکنان برتر” همیشه در حال تغییر است.
انتظار می رود در سال ۲۰۲۵، Lee & Man با دور زدن چهار بازیکن برتر – APP، Hengan، Vinda و C&S – به تولیدکننده شماره یک در چین تبدیل شود.
همچنین انتظار می رود سهم بازار Taison از C&S فراتر رود و به عنوان پنجمین بازیکن برتر جایگزین شود.
هم Lee & Man و هم Taison از طریق رشد غیرآلی و استراتژی‌های متفاوت از چهار بازیکن بزرگ دیگر وارد بازار شدند.
برای مثال، آنها خمیر بامبو را در مجموعه‌های خود ادغام کرده‌اند و هر دو شرکت اولین کارخانه تولید کاغذ تیشوی خود را در جنوب غربی چین راه‌اندازی کرده‌اند.
آیا این نشان می دهد که شرکت های دارای خمیر یکپارچه پتانسیل بیشتری در بازار کاغذ تیشو خواهند داشت؟ آیا شاهد افزایش سایر بازیگران مشابه در ورود به بازار خواهیم بود؟
با توجه به اینکه چین در حال حاضر بزرگترین تولید کننده کاغذ است، این صنعت به شدت به واردات مواد الیاف خام از جمله خرده چوب و خمیر چوب متکی است. با توجه به چرخه سرمایه‌گذاری، سرمایه مورد نیاز و شکاف بین خطوط خمیر کاغذ و ظرفیت ماشین‌های بافت، شرکت‌هایی که منابع کافی خمیر کاغذ را دارند به وضوح با تعیین تغییرات قیمت خمیر کاغذ در بازار مزیت بلندمدتی دارند.
۲۰ تولیدکننده برتر خمیر کاغذ در بازار را می توان به دو گروه دسته بندی کرد، شرکت هایی که قبلا دارایی های کارخانه در چین دارند و می توانند با خرید کارخانه های کاغذ تیشو غیر یکپارچه توسعه پیدا کنند و شرکت هایی که دارایی کارخانه در چین نیستند.
از اینجا، سوالات مهمی که باید پرسید عبارتند از:
آیا شرکت‌هایی که هیچ دارایی کارخانه‌ای در چین ندارند، قصد دارند سرمایه گذاری خود را گسترش دهند؟
آیا شرکت‌هایی که دارای درجه‌های مختلف خمیر کاغذ هستند، از مزیت بیشتری نسبت به شرکت‌هایی با یک درجه خمیر کاغذ برخوردار خواهند بود؟
چگونه تامین کنندگان خمیر می توانند نقش تامین کننده بالادستی کارخانه های کاغذ تیشو غیر یکپارچه را در حالی که تولید کننده کاغذ ایشو هستند متعادل کنند؟ چگونه می توانند با بازیکنان فعلی در محصول نهایی و کانال فروش رقابت کنند؟
چه کسی کاندیدای اولیه برای ورود به بازارکاغذ تیشو یا حفظ ظرفیت در حال گسترش خواهد بود؟
از آنجایی که برخی از شرکت‌ها از قبل کار روی برنامه‌های توسعه را آغاز کرده‌اند، انتظار می رود به زودی شاهد تغییر پویا جدیدی باشیم. در چنین صنعت کاغذ  صنعت ، مهم است که همیشه به سوالاتی مانند موارد بالا پرداخته می شود تا تغییرات بازار را پیش‌بینی کنند.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط