آمار معاملات هفتگی بورس/ ریزش تمام شاخص‌های بورس تهران

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۲۹/آبان/۱۴۰۰

کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش کل معاملات بورس تهران در این هفته معاملاتی با کاهش ۱۴.۵۷ درصدی به مبلغ ۲۸ هزار و ۳۰۹ میلیارد تومان رسید.

 

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه ، در پاسخ به این پرسش که بازدهی شاخص‌های بورس تهران در هفته‌ای که گذشت به چه صورتی بوده است؟ اظهار کرد: در طول هفته معاملاتی گذشته که از ۲۲ آبان تا ۲۶ آبان ماه محاسبه می‌شود، ۵ روز معاملاتی داشتیم و شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت با ۳.۱۴ درصد کاهش به میزان ۴۵ هزار و ۷۱۹ واحد تغییر داشته و از عدد یک میلیون و ۴۵۶ هزار و ۴۷۰ واحد به یک میلیون و ۴۱۰ هزار و ۷۶۱ واحد رسید.

او بیان کرد: همچنین سایر شاخص‌ها از جمله شاخص صنعت نیز با کاهش ۳.۱۳ درصدی به میزان ۴۲ هزار و ۲۹۶ واحد تغییر داشته و به عدد ۱ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۶۰۷ واحد رسید.

او افزود: شاخص میانگین موزون ۵۰ شرکت فعال‌تر نیز ۳.۸۵ درصد کاهش پیدا کرده که نشان از افت ۲ هزار ۲۲۴ واحدی آن دارد و به عدد ۵۵ هزار و ۵۰۶ واحد رسید.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: همچنین شاخص هم وزن نیز که نشانگر رشد یا کاهش ارزش شرکت‌های کوچکتر بازار است، با کاهش حدود ۱.۱۶ درصدی به میزان ۴ هزار و ۵۲۸ واحد تغییر داشته و از عدد ۳۹۱ هزار و ۲۸۴ واحد به ۳۸۶ هزار و ۷۵۷ واحد رسیده است.

بر خلاف سایر بازارها، بازار بدهی رشد ۱۱۴۸ درصدی را تجربه کرد
آسایش در خصوص آمار معاملات هفته اخیر بورس تهران نیز اظهار کرد: ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته معاملاتی با کاهش تقریبی ۱۴.۵۷ درصدی نسبت به هفته معاملاتی قبل، از مبلغ ۳۳ هزار و ۱۳۶ میلیارد تومان به ۲۸ هزار و ۳۰۹ میلیارد تومان رسید.

او بیان کرد: حجم کل معاملات نیز، از ۴۶ میلیارد و ۳۲۸ میلیون سهم به ۲۹ میلیارد و ۵۶۵ میلیون سهم رسید که نسبت به هفته گذشته کاهش ۳۶.۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.

بر خلاف سایر بازارها، بازار بدهی رشد ۱۱۴۸ درصدی را تجربه کرد

آسایش در رابطه با سایر بازار‌های بورس تهران گفت: ارزش معاملات در بازار بدهی که نشانگر میزان خرید و فروش اوراق است، به میزان ۱۱۴۸ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش داشته و از ۲۴۳ میلیارد تومان به ۳ هزار و ۴۱ میلیارد تومان رسیده است.

او بیان کرد: همچنین حجم معاملات اوراق بدهی نیز با افزایش ۱۱۴۸ درصدی همراه بود و از ۲ میلیون و ۴۶۰ هزار برگه به ۳۰ میلیون و ۷۵۰ هزار برگه اوراق بدهی رسیده است.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار مشتقه که شامل قرارداد‌های آتی و اختیار خرید و فروش سهام می‌شود، اظهار کرد: ارزش معاملات در بازار مشتقه با کاهش ۶۰.۴۴ درصدی از ۳۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون  تومان رسید. حجم معاملات این بازار نیز با کاهش ۹۹.۸۸ درصدی همراه بود و  از یک میلیارد و ۷۷۰ میلیون  برگه قرارداد به ۲ میلیون و ۳۶۰ هزار قرارداد رسیده است.

آسایش در رابطه با وضعیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (etf) نیز گفت: ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز با کاهش ۲۳.۱۵ درصدی از ۱۰ هزار و ۴۵۲ میلیارد تومان به ۸ هزار و ۳۳ میلیارد تومان رسید. حجم معاملات این ابزار مالی نیز با افزایش ۵.۱۳ درصدی از ۵ میلیارد و ۴۶ میلیون یونیت به ۵ میلیارد و ۳۰۵ میلیون یونیت رسید.

بر خلاف سایر بازارها، بازار بدهی رشد ۱۱۴۸ درصدی را تجربه کرد

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط