وزیر فرهنگ در بازدید از کارخانه کاغذ «زاگرس»

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۲۴/مهر/۱۴۰۱

خودکفایی کاغذ با پیشرفت قابل توجهی به مسیر خود ادامه می‌دهد

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز، در حاشیه بازدید از کارخانه کاغذ «زاگرس» در استان فارس در خصوص وضعیت خودکفایی کاغذ در کشور گفت: از ابتدای فعالیت دولت مردمی اعلام کردیم که به سوی خودکفایی در تولید کاغذ حرکت خواهیم کرد و طبق برنامه ریزی‌ها با قدرت در این مسیر حرکت ادامه دارد و تاکنون اتفاقات مهم و مثبتی در رفع مشکلات کارخانجات تولید کاغذ رقم خورده است.
وی همچنین به حمایت بخش‌های مختلف دولت مردمی از صنعت خودکفایی کاغذ اشاره کرد و گفت: در این زمینه وزارت آموزش و پرورش قدم اول را برداشته است و با عقد قراردادی از سال آینده ۴۵ هزار تن کاغذ مورد نیاز کتاب‌های درسی از تولید داخلی تأمین خواهد شد و تلاش می‌شود که تمامی نیازمان در حوزه کتاب مدارس، مطبوعات و نشریات با کاغذ داخلی تأمین شود.
اسماعیلی همچنین در خصوص کارخانه تولید کاغذ «زاگرس» گفت: کارخانه زاگرس مجموعه کم نظیری در حوزه تولید کاغذ به شمار می‌رود، زیرا عمده مشکلات این مجموعه به کمترین سطح ممکن رسیده است و سال گذشته هم با دستورات رییس جمهور در سفر استانی خود بسیاری از موانع این کارخانه مرتفع شده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: با همه وجود تلاش خواهیم کرد طبق وعده دولت مردمی و با کمک بخش خصوصی نیازی به واردات کاغذ نداشته باشیم و به خودکفایی برسیم.
کارخانه کاغذسازی زاگرس فارس واقع در جاده شیراز – مرودشت، با برخورداری از دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن، ظرفیت تولید سالانه ۱۲۵ هزار تُن انواع کاغذ را از محل کاغذ‌های بازیافتی دارد.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط