وزیر صمت:برنامه ای ویژه برای تامین کاغذ داریم

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۲۵/بهمن/۱۴۰۰

وزیر صمت با بیان اینکه در صنعت کاغذ برنامه ویژه ای را آغاز کرده ایم، گفت: در سریع‌ترین زمان ممکن این صنعت با تأمین کامل نیاز داخل کشور، مشکلات تأمین کاغذ را حل کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شاتا سید رضا فاطمی امین پایان مراسم پاسداشت ۱۰ سالگی جریان نوشت افزار ایرانی اسلامی در جمع خبرنگاران، با بیان این مطلب، افزود: امروز پیشرفت‌های حرکتی که از ۱۰ سال پیش برای تولید نوشت افزار ایرانی اسلامی آغاز شده بود، مورد رونمایی قرار گرفت که قابل تقدیر است.
افزایش ۲ برابری تولید نوشت‌افزار ایرانی اسلامی مایه افتخار است
وی در خصوص دستاوردهای اهتمام به تولید نوشت افزار ایرانی اسلامی ادامه داد: ۱۵ درصد کاراکترهای نوشت‌افزار اکنون ایرانی اسلامی هستند، تولید نوشت‌افزار این حوزه دو برابر شده و ۱۰۰ کسب و کار وارد این فضا شدند که ۵ هزار محصول تولید می‌کنند و این مسائل قابل افتخار است.
وزیر صمت صنایع خلاق را دارای اهمیت ویژه دانست و افزود: صنایع خلاق با ذهن، ایده و فکر مردم مرتبط است، اگر در صنایع غذایی، لوازم خانگی و ساختمان به پیشرفت‌های خوبی رسیدیم در حوزه صنایع فرهنگی نیز باید این پیشرفت‌ها را داشته باشیم.
توجه به صنایع خلاق و نوشت افزاردر ساختار جدید وزارت صمت
فاطمی امین با اشاره به استقرار ساختار جدید وزارت صمت و توجه به صنایع خلاق و نوشت افزار در این ساختار، اضافه کرد: در ساختار جدید وزارت صمت دو دفتر مرتبط با حوزه صنایع خلاق و نوشت افزار راه اندازی کردیم، یکی دفتر صنایع سلولزی، چاپ و نوشت افزار می‌باشد و دیگری دفتر صنایع خلاق و ورزشی است.
وی راه اندازی این دفاتر را نشانگر اهمیت صنایع خلاق و نوشت افزار برای وزارت صمت دانست و گفت: پیگیری امورات و مسائل مرتبط با صنایع خلاق و نوشت افزار از تولید، صادرات، سرمایه گذاری و … با جدیت و مسئولیت‌پذیری بیشتری در ساختار جدید وزارت صمت دنبال می‌شود.
خرسندی مقام معظم رهبری از پیشرفت‌های نوشت‌افزار ایرانی اسلامی مایه دلگرمی است
وزیر صمت در ادامه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در این حوزه، گفت: ایشان از اقدامات انجام شده در حوزه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی ابراز خرسندی کرده‌اند که مایه دلگرمی همه تولیدکنندگان، مسئولین و فعالان این حوزه است.
نوشت افزار ایرانی اسلامی ظرفیت‌های صادراتی دارد
فاطمی امین با بیان اینکه تأکیدات مقام معظم رهبری تکلیفی برای حمایت از حوزه نوشت افزار ایرانی اسلامی بر دوش ما گذاشته است، تصریح کرد: نوشت افزار ایرانی اسلامی ظرفیت‌های زیادی برای رشد و توسعه دارد و امیدواریم که بزودی شاهد صادرات نوشت افزار ایرانی اسلامی باشیم.
تسهیل واردات مواد اولیه تولید کاغذ و اصلاح تعرفه گذاری در دستور کار است
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در صنعت کاغذ کشور وجود دارد، ادامه داد: بخش قابل توجهی از ظرفیت‌های تولید در این حوزه بلا استفاده مانده است. سیاست‌های تعرفه گذاری در این حوزه باید اصلاح شود که در دست پیگیری است. همچنین واردات مواد اولیه صنعت کاغذ را تسهیل خواهیم کرد.
در صنعت کاغذ برنامه ویژه ای را آغاز کرده‌ایم
وزیر صمت با بیان اینکه در صنعت کاغذ برنامه ویژه ای را آغاز کرده‌ایم، گفت: ابعاد مختلف این برنامه را داریم جلو می بریم و امیدواریم که در سریع‌ترین زمان ممکن این صنعت با تأمین کامل نیاز داخل کشور، مشکلات تأمین کاغذ را حل کند.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط